söndag 22 juni 2014

När midsommar kom med tal och sångförbud!

Halloj där ute!

Allt bra?

Min midsommarafton började alltså med att att jag knappt fick fram ett ljud, och det ljud som kom var någon målbrottsliknande pipig variant. Rösten var helt förstörd. Men jag har alltid kunnat sjunga trots heshet så jag funderade inte så mycket på det just då. Dessutom så var det tidigt på morgonen så jag tänkte väl någonstans att det lättar under dagen.

Vi skulle spela i Almåsa som vi gjort de senaste åren och där har vi även hand om sång och spel när barnen dansar kring midsommarstången. Så redan 10.30 träffades vi i Almåsa för att packa upp allt. När det var tid att soundchecka så kunde jag inte få fram en ton...eller jo, det kom en och annan. men förr det mesta var det liksom bara tyst och så kom det kanske nått väsande pip och så var rösten borta igen :o( Jädrans skit!!! 

Men jag trodde ändå fortfarande att det kommer lätta efterhand dagen går och stämbanden fått arbeta lite. Så när jag körde hem för lite midsommarfirande med familjen var jag fortfarande inte så orolig. Tänkte jag får prata mycket och sjunga så stämbanden blir lite mjukare och får en lenare hinna.

Så hem för lite midsommarmat och mys med familjen.



Mmmmm, så gott.

Pappa e bäst :o)
Glad som alltid
Nu är där fart på lilleman och Savanna njuter av att han är så
mycket med nu.
Godingarna
kolla in så stor han blivit, reser sig själv.
Allt ska undersökas, här var vi snabba och stoppade handen i
gräddskålen
Underbar efterrätt.
Färska jordgubbar, vispgrädde, vaniljglass, maränger
och nougatsås. Mmmmmm...
Den här var heeelt fantastisk, en av de bästa nougatsåserna
jag har provat. Det tyckte de flesta av oss faktisk. Inte alls
så tjock och övermäktig. Köpt på Willys, tror även Hemköp
har detta märke, Garant.
Min fina lilla midsommartjej.

Ja, efter massor av god mat, smarrig efterrätt, kaffe, lite styling och klädbyten var det tid att köra tillbaka till Almåsa. Men det var katastrof för min del, vi testade några låtar men var det inte i Berry Whites tonläge så klippte rösten hela tiden. Jag var sååå arg och sååå ledsen, kändes bara skit!

Thore

Men, "the show must go on" så det var bara att köra vidare. Milla som redan var i Almåsa för att fira sin midsommar ställde upp och kom upp och sjöng några låtar. Tusen tack Milla.



Vi hade några gästframträdanden. Här har vi Marcus som rappade spontant för oss till bara Thores trumbeat. Han hittade på texten allt eftersom och publiken hängde på som bara den. Riktigt kul att se och höra, han var duktig!

Leffe

Thessan hoppade in akut och var med de två sista timmarna. Hon låg hemma i soffan och mös och kollade film när hon fick stressat som en galning stackaren. Tusen tack Thessan.


Gert

Vill ni se fler bilder från midsommarafton och även klipp där Marcus rappar kan ni besöka oss på Facebook: https://www.facebook.com/RemlenZ?ref=hl

Det blev en lång midsommar för mig, dem där sånglösa timmarna på scen kändes väldigt långa. Och jag var så arg, ledsen och besviken. Detta har ju aldrig hänt mig, så egentligen har jag nog haft en himla tur som sångerska. För visst har jag varit hes och förkyld och även haft stämbandsinflammation, men jag har ändå alltid kunnat sjunga. Man blir lite maktlös och frustrerad i sådana här lägen!

Men det var en trevlig midsommar och jag tror vi kommer tillbaka nästa midsommarafton igen. Tyckte jag hörde nånstans i bakgrunden att vi blev bokade. Det är helt perfekt att spela i Almåsa. Nära och bra och man har möjlighet att fira med sin familj oxå, perfekt för oss spelemän.

Min hals är redan på bättringsväg, försöker vara tyst så mycket som möjligt. Tar kortison i form av min astmaspray och min pollenspray och gurglar mig med kollodialt silver, så tror nog att det läker snabbt. :o)

Hur var er midsommarafton?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar