torsdag 26 juni 2014

När någon speciell tar studenten!

Godmiddag!

Allt bra?

Här segar vi vidare, känns inte som vi är riktigt krya nån av oss. Där är nått som ligger och stör liksom och gör oss alla så sega och trötta. Vädret är sisådär, varken hackat eller malet. Så man blir lite "rörig" på nått sätt, man vet inte riktigt vad man ska göra. Ska man göra något inne eller ute, eller ska man åka iväg nånstans? Och ska man vara ute eller inne då eller vad ska man ens hitta på då? Igår var vädret helskumt, regnade och strålande sol om vartannat. Men fick fortsatt lite i tvättstugan, Colin och Eva-lina tog fatt i Colins rum och Frank klippte häcken och eldade lite skräp. 

Problemet är att när alla gör något får jag mindre gjort för jag blir inblandad i alla andras göromål oxå. - var ska denna ligga?, - hur högt ska jag klippa?, - var ska detta ställas? o s v. Och sen är det bara att släppa allt och gå och laga mat medan alla kan fortsätta med sitt. Och när jag väl blivit avbruten så har jag så svårt att komma i rytm igen. Och igår var jag redan seg, så det kändes som jag inte fick nånting gjort. Det fick jag ju klart, och det som jag hjälpte dem andra med blev ju gjort. De är väl mer det som jag hade tänkt göra blev det inte så mycket av, men så e det ju ibland.

En sak som tog lite tid var alla påsar med Savannas kläder som inte passar längre. Dem stod i Colins rum och tog onödig plats. Eva-Lina ska nu äntligen hjälpa mig att få sakerna sålda, jag hinner inte. Så det var lite jobb med det, men är såååå glad att få det gjort.

Så det blev en massa oplanerat gjort och inte gjort mycket av det planerade :o)

Hur var er gårdag? Hade ni lika skumt väder som vi?


Det har blivit lite tokigt med detta inlägg. Trodde att jag att hade lagt ut detta för länge sen, men upptäckte för ett tag sen att det inte var publicerat. Och när jag öppnade upptäckte jag att jag inte hade skrivit nånting alls, hade bara lagt ut bilderna och förberett inlägget så att säga. Så kan det bli när huvudet har en hel massa att fundera på. :o)

Eva-Lina skulle alltså äntligen ta sin student efter många års kämpande. :o) Och nu var det tid att fira detta, såklaart!


Eva-Lina fick bl a världens bästa hårproduker från Macadamia av oss. Finns här.




Jag älskar varje tillfälle där familjen är samlad, det skänker mig ett lugn. Det är liksom så det ska vara ju, alla tillsammans.



Stackars Eva-Lina var sååå trött efter hela veckans förberedelser och nattens tårtbakning. Tror hon kom i säng vid 3, för att sen upp igen x-a tidigt för att börja få håret fixat, sminkas m.m. 



Savanna hittade en kompis, Freja, som hon lekte med :o) Utanför lokalen fanns dessutom gungor och sandlåda, så det var toppen för barnen.




Här vilar inga ledsamheter.
Goa unge!


Det var en jättefin fest med massor av god mat, även mat som jag kunde äta. Blir lika glad varenda gång. Det var ju en vardag så det blev inte jättesent, men ändå över Savannas läggningstid. Hon ville så gärna ha tårta så vi väntade tills den blivit serverad. Hon hade frågat ända sen vi kom dit efter den där tårtan :o)

Stort grattis än en gång till Eva-Lina som kämpat i fyra år för detta, bra gjort! :o) 

Har ni varit på något studentfirande i år?

Ha en bra dag.

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar