tisdag 10 juni 2014

När natten bjuder på överraskningar.

Hallojsan i värmen.

Blir nog ännu en riktigt het dag idag.

Det här kan man kalla tvätthög, och allt är från nattens händelser. Savanna "nöjde" sig inte med att kräka ner soffan igår, kl halv 4 vaknade hon igen och kräkte rakt ut. Jag hade ju tagit med mig en bunke upp, men hann inte få tag i den i första kräkomgången. Vi vuxna har ju lite mer styr på det där, men barns bara kommer utan nån reaktionstid. Så det blev iallafall upp och av med det som var nerkräkt och fram med nya provisoriska saker så vi kunde ta oss igenom natten bara. Savanna var ju jättetörstig efteråt och jag hade vatten med till henne, men det tog bara en stund så kom det oxå upp. Så 2 omgångar nerkräkning, sängklädesbytning och pyjamasbyten hann vi med.
*
Lagom till Franks väckarklocka ringde kl 6 somnade Savanna äntligen. Kl 9 vaknade hon igen och så var dagen igång. Så nu är jag ganska slut. Kom själv i säng vid 2 tiden, halv 4 till 6 var jag vaken med Savanna och så upp kl 9 igen. Ca 4 timmars sömn med andra ord. *gäsp* Blir nog en seg dag detta.
*
Men men, det är bara att ta fatt i nattens tvättberg med täcken, kuddar, filtar, pyjamaser, sängkläder och madrassöverdrag. Har redan satt igång en maskin. Sen ska jag sy flaggor till Eva-Lina som tar studenten på torsdag. Det ska shoppas lite på storcashen, även detta till studenten. Måste köra igenom lite dragspel och hitta en outfit för morgondagen. Och så tvätt tvätt tvätt emellan. Blir nog bra till slut. *gäsp*

Ha en fin dag allesammans.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar