fredag 13 juni 2014

När onsdag kom med regn och musik!

Hej allihop!
Hur mår ni?
*
Här är det ajajaj, har hunnit med både spelning och studentfirande. Därav min frånvaro :)
*
Det känns verkligen i kroppen när man har spelat nu när vi inte spelat på ett tag. Inte klokt att man kommer av sig så snabbt. För kunde jag stå i mina 15 cm klackar en 5 timmars kväll utan problem, nu börjar det kännas redan innan pausen.
Jag får börja springa med dem hemma träna upp mig *haha*
*
Faktiskt så tycker jag det är väldigt bekvämt med klack eftersom jag har för korta hälsenor, och oftast är det inte själva klacken som blir ett problem. Nä, istället trycker nån rem på något ställe och börja verka. Eller så trycker ovansidan på min stortånagel, vilket jag har problem med även med plattare skor. Eller så svullnar fötterna av värmen. Sen finns det klart skönare/bekvämare högklackade precis som med alla andra skor.
*
Jag tror dessutom klackarna är bra för min rygg för dem tvingar mig att sträcka på mig. Jag har annars en tendens att sätta mig i bekvämt läge, d v s som en säck potatis. Åh så skönt men inte alls bra för kroppen. Däremot är dem inte snälla mot mina höfter.
*
Nu har jag iallafall använt högklackade två dagar i sträck i många timmar, så nu har jätteblåsor på utsidan av stortårna. Remsandaler kan göra så tyvärr, särskilt med klack då tyngden pressas neråt. :) Men vill man vara fin får man lida pin! Haha. Men nu har jag så ont i min kropp så det känns som jag ska kräkas.
*
I onsdags spelade vi iallafall i Eslöv, nära och bra. Vi spelade på ett mysigt ställe som heter Trollsjön, en utedansbana under tak. Perfekt när det regnar, precis som det gjorde i onsdags. Men det slutade efter ett tag och det blev en trevlig spelning med dansglad publik. Och jag fick vackra rosor av en tjej som heter Maria, ja alla i orkestern fick. Så gulligt. Jag har känt Maria ända sen jag spelade i Cosmix och det är ju 20 år sedan. Jättekul att vi hållt kontakten så länge. Mest Marias förtjänst som skickar kort och ringer trots att jag är sååå dålig på att skriva tillbaka :( Glad att hon haft tålamod med mig i alla dessa år. En fantastisk fin tjej med ett hjärta av guld.
*
Efter spelningen körde jag och träffade Eva-Lina som hade fullt upp med stundentförberedelser. Jag hade sytt ihop flaggor till henne som hon skulle ha under dagen, så skulle lämna dem. Vi körde bort till Burger King och tog en pommes och snackade lite och jag var hemma igen efter 1 nån gång.
*
Jag kan aldrig gå i säng direkt efter en spelning, behöver tid att varva ner. Så jag tog en kopp te framför tv'n i lugn och ro. Så även denna kväll slutade med att jag somnade i soffan :)
*
Hoppas ni alla har det bra! Vad har ni för helgplaner? Någon fest, trädgårdsarbete eller bara hemma och ta det lungt? Berätta!
*
Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar