tisdag 15 juli 2014

När dagen blev helt annorlunda än vad man trodde från början.

Tänk vad saker kan ändra sig snabbt! Igår när jag slog upp de blå kände jag mig så nere och det kändes tungt att gå upp. Grubblerier startade direkt och tog all min energi, och jag trodde det skulle bli ännu en orka-ingenting-göra-ingen-nytta-deppa-dag. Istället fick jag en hel massa gjort som jag verkligen inte trodde jag skulle ha kraft till.

* Jag fick fyllt, diskat och tömt diskmaskinen.
* Jag fick tränat dragspel.
* Jag fick målat och vaxat på Savannas bänk och pigtittare. Nästan klart.
* Jag fick städat lite i Savannas rum.
* Jag fick tagit emot nya matkassen, denna gång från Citygross, och packat in allt.
* Jag lagade mat.
* Jag fick hjälpt min son med några saker på internet.
* Jag fick fick fixat till mina fötter och målat både mina och Savannas tånaglar. Flera gånger dessutom eftersom Savanna lyckdes göra en kullebytta just över mina nymålade naglar :oS
* Jag fick duschat både mig och Savanna.
* Jag hann blogga. :)
* Jag fick äntligen beställt Macadamia produkter som är slut. Världens bästa hårprodukter, du kan hitta dem här.



Helt underbar kalkfärg, mjuka härliga nyanser.
Dem hittar ni här.



Klara delar som väntar på att bli ihopskruvade :o)


Mormors fina pigtittare.

Förutom detta så gjorde jag allt det där jag brukar göra.
* Lekt och ritat och pysslat med Savanna.
* Fixat frukost, fika, frukt, dricka, glass m.m. till Savanna och mig.
* Gett katterna och hunden både mat och fräscht vatten några gånger.
* Lagat mat borde egentligen stå här istället. :)
* Hämtat och sorterat posten


Förutom ovan så fick jag...
* Dammsugat då Savanna lekte med Gucci å dem välte ner ett glasljus.
* Bytat kläder på Savanna 3 gånger. Först från pyjamas till myskläder. Sen kissade hon i pottan och välter den så hon blev full med kiss, nya kläder. Sen blötte hon ner sig för hon tog en sväng i regnet så var det dax igen. Och sen ny pyjamas efter duschen.
*Så jag har städat toagolvet från kiss oxå.



Så trots det, eller kanske ska säga tack vare :) det tråkiga regniga vädret, så fick jag en massa gjort och jag kände mig nöjd med dagen. Känns alltid skönt när man fått gjort en massa nyttigheter.

Idag skiner solen igen, härligt. Jag hade ställt klockan så vi skulle komma upp lite tidigare, tiderna har varit lite tokiga ett tag nu. Det räckte att vi la oss en timme mitt på dagen en dag när vi var så trötta, sen dess har det varit lite galet.

Nu har jag lite bråttom, spelning på gång! :o) Hoppas ni får en fortsatt fin dag och att ni har det bra, see you soooon :)

Kram



Dagens goda recept kom från Citygross matkasse. Sån här mat älskar jag! Lätt att göra dessutom :)

På min tallrik finns ingen potatis, men jag hade gjort krispiga potatisklyftor oxå.

Potatisklyftor i en form, på med olja, salta och in i ugnen ca 35-40 min. Ibland lägger jag med hela vitlöksklyftor som jag tryckt till lite innan så smakerna ska komma ut. Knepet för att få dem krispiga är att inte röra dem när dem är i ugnen.

Rödbetorna är oxå klyftade och lagd i form med citronolja och kryddor, in i ugn ca 30 min. Blanda med fetaost när den är färdig.

Kotletterna är marinerade i olja, citron, vitlök, solja och kryddor och enkelt stekta.

Och den goda såsen består av turkisk yoghurt, citronolja, vitlök, honung, salt och peppar.
Supergott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar