lördag 12 juli 2014

När det blåser kraftiga vindar!


*
Halloj bloggisar!

Hoppas ni har det bra!
Vad hittar ni på i sommarvärmen? Berätta :o)

Igår var en riktigt tung dag för mig. Vaknade med klumpar i både mage och hjärta. Kände mig vissen och hade nära till gråt. Många funderingar på framtiden cirkulerade, och även mycket tankar om allt som har hänt bakåt. Inget speciellt alltså som hände just igår, bara en sån där jobbig grubbleridag. Hade egentligen en väldigt fin och skön dag idag, jag och Savanna. Försökte hitta på saker så jag skulle slippa grubbla på en massa. Men vissa dagar är ju bara sådana, de flesta av oss har dem ju tyvärr.
Hade hoppats att det skulle kännas bättre idag men tyvärr inte, så bara att rida ut stormen.

Men, nu skulle det egentligen inte handla om varken igår eller idag. Utan om i onsdags när vi var i ett väldigt blåsigt Klagshamn. Solen stod högt och det var supervarmt men vindarna gjorde att man inte behövde låsa in sig med AC´n. Så vi stack till stranden!

Gott med isglass i värmen.
Det var lika skönt på stranden men de kraftiga vindarna gjorde att vi inte kunde sitta i sanden. Så vi hittade en plats lite mer i lä så vi skulle slippa få hela fikan full med sand.

Kärlek!




Eva-Lina var modig och badade flera gånger, Savanna badade bara en och jag ingen :o) Vattnet i Klagshamn brukar inte bli varmt förrän framåt augusti, och vindarna gjorde att man inte blev tillräckligt varm för att vilja ta ett dopp.






Så vi plockade stenar istället. Ja, vi fick inte så många med oss för Savanna kastade dem i vattnet hela tiden :o) Vad är det med barn och det där med att kasta? Vi letade efter stenar som var hjärtformade och med andra roliga former. Vi tittade och pratade om svanen som flöt sidan om. Jag berättade att man aldrig ska gå nära en svan för dem kan vara ganska arga, och Savanna hade en massa frågor. Det är så nu, frågor å frågor på frågor. - Varför? - Vad var det? - Vad gör hon? - Vad heter den? o s v Hon vill så gärna veta men har inte tid att lyssna :o) så det blir mycket upprepningar för tillfället. 



Eva-Lina torkar sand från ansiktet.

Håret flög friskt och jag ångrade att jag inte hade
något hårband att styra lockarna med.
Efter badet åkte vi och åt en pizza i Klagshamn. Klockan var ganska mycket och jag kände dessutom inte alls för att ställa mig vid en varm spis. Vi satt ute och det var superskönt.





Och vi åt med god aptit, strandlivet tog på våra krafter. Men Savanna hade inte tid att äta...som vanligt :o( Hon skulle klättra i möblerna och spaljen, stänga grinden och kissa flera gånger för det var mer spännande att vara därinne. :oS Alltså, precis som det "ska vara" när man är någonstans med en liten tjej med benen full av spring.

Det var så skönt att bara "strunta" i musiken några timmar! Jag älskar ju musik, men det har varit tuffa veckor där man tänkt på och repat musik ganska intensivt. Så det var skönt att bara kunna koppla bort den biten en stund. Senare när vi hade duschat bort all sand från öron och hårbotten och Savanna hade somnat var det bara att sätta sig med musiken igen, på med hörlurar och lära in en ny låt.

Det var en härlig dag, en sån man kan leva länge på. Igår hade vi ännu en sådan dag, kommer berätta mer om den en annan dag. Idag tar vi det lungt iallafall. Känner mig ganska mörbultad och även Savanna är trött. Vädret är si sådär idag vilket passar alldeles utmärkt. Blir mest inomhusaktiviteter ändå.

Hoppas ni alla har en finfin lördag, ses snart!

Kram

Min fina beachbag kommer härifrån. Verkar som den är slut i webbshopen, men har man tur så kanske den finns kvar i någon butik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar