torsdag 3 juli 2014

När det gör ganska ont.

God middag!

Och så försvann det fina vädret igen :o(
Hur är vädret hos er?

Här går livet vidare, kanske lite piggare :o) Håll tummarna att det håller i sig.
Igår var det tandläkarbesök, usch och tvi. Var så nervös innan att det kändes som jag skulle kräkas. Tycker inte alls om dem där tandläkarbesöken :o(

Denna gång skulle jag antingen dra ut en visdomstand eller så skulle vi fixa med den där halva tanden där jag ska få en brygga/bro. Jag visste inte innan viket av dem det skulle bli, men bara vetskapen om att dem ska göra större arbeten där inne får mig illamående.


Tänk så mycket trevligare det hade varit om tandläkarna hade haft dessa munskydd :o)

Det blev iallafall bestämt att vi skulle ta visdomstanden denna gång och så kör vi igång med den andra tanden nästa gång. Har ju inte ont eller så i den halva tanden, det är bara lite bökigt för det fastnar mat där och kräver borstning flera gånger om dagen. Men ont gör det iallafall inte.

Så 3 bedövningssprutor senare och så satte tandläkaren igång. Och OJ vad han fick kämpa. Den satt riktigt hårt och djupt och min tandläkare fick ta i med all kraft han hade. Och jag fick sitta och hålla mot käken för jag var mest rädd att käken skulle gå ur led. Men ont gjorde det inte!

Frank var med mig och höll min hand, och det kändes skönt. Tror jag klämde ganska så hårt emellanåt. :o) Särskilt när man hörde knaken när tanden lossnade en liten liten bit.
Efter många om och men lossnade den till slut och jag var överlycklig att det äntligen var över.

Efter tandläkaren skulle Frank tillbaka till jobb och jag skulle hämta ett paket och köpa lite mat. När jag stannar utanför mobilia kollar jag i spegeln och tar var det. Trots tuss i munnen var munnen full av blod, himla tur jag såg det...sett trevligt ut när man skulle betala och tänderna är helt blodiga.

Det blödde ganska mycket och länge, inte förrän vid 00 hade det lugnat sig lite. Så först då kunde jag äta en smörgås. Dessutom gjorde det vansinnigt ont så det blev smärtstillande hela kvällen.
Även idag gör det ganska ont. Det sträcker sig upp till örat och ner på halsen, så dem där rötterna satt djupt.

Men nu är det gjort och det känns jätteskönt :o)

Vad tycker ni om att gå till tandläkaren?

*

Förresten, Glossyboxen kom i måndags :o)


Ny design denna gång.



Och massor av godsaker som vanligt :o)

Nu måste jag ta fatt i dagen, ha en toppendag alla så ses vi snart!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar