måndag 28 juli 2014

När det var tid att gå till tandis igen!

*
Hej alla!

Hur blev det med den där åskan och regnet som skulle komma igår? 
Här uteblev den iallafall, men såg att det dykt upp lite längre upp i landet. Kanske inatt då?

Hur mår ni?

Jag är sååååå vansinnigt trött, får verkligen kämpa mig ur sängen på morgonen. Savanna är så go när hon klappar mig på kinden och frågar - mamma tlött? Sen ligger hon och myser och tittar i böcker eller spelar på min mobil. Älskade lilla tjej!

Jag håller ju på med en utrensning, som jag berättat tidigare. Så det är väl en anledning till min trötthet, värmen en annan. Ska skriva lite mer om detta i ett eget inlägg.

Nu blir det bilder från förra veckan. 
Jag och Frank skulle till tandis och Eva-Lina passade Savanna i FP under tiden. Där är massor för barnen att hitta på nu på sommaren, dock saknar vi hästarna :o( När ponnyridningen var stängd i Skånes djurpark lovade jag Savanna att vi skulle rida en dag i FP istället, men typiskt så har dem oxå stängt :o( Måste hitta något annat ställe så hon kan få rida snart.

Savanna fick iallafall välja vad hon ville göra och hon ville bada :o)









Allt gick bra hos tandläkaren, har påbörjat arbetet nu med den där tanden som gick av på Burger King. Eller halva gick av när jag bet i en broskbit. Det roliga är att precis samma sak hände Frank ett halvår tidigare på samma ställe, men han ringde dem och ville ha ersättning. Det var många turer fram och tillbaka, men dem ville inte ersätta i slutändan. :o(

Iallafall, så har tanden bredvid oxå blivit skadad och den lagade vi denna gång. Tanken är en att vi ska dra ut den halva tanden och bygga en brygga. 12000 kostar denna brygga *hjälp* helt otroliga summor. Hade jag bara gått direkt när tanden gick av så hade det kanske gått att fixa. Men jag har sån skräck, så tyvärr väntar jag gärna in i det sista. :o( Jag är ju ganska bortskämd med bra tänder, men sist graviditeten tog ganska hårt.

Efter tandis gick jag bort till Eva-Lina och Savanna i FP, och där stannade vi ytterligare en timme ungefär. Sen var kl mycket och jag hade ärenden och vi skulle hem och fixa mat så det var bara att packa ihop. Men vi kommer fler ggr, här är toppen för barnen!


När vi kom hem lagade vi vietnamesiska köttbullar och världens godaste mozzarella sallad, såååå gott!


Salladen är superenkel att göra:

Skiva mozzarella, tomater (gärna kvist, dem är lite sötare) och rödlök.
Lägg omlott. Strö på färska basilikablad.
Strila över citronolivolja, flingsalt (jag använde den med wild garlic) och nymalen svartpeppar.

Mumma!

Idag tänkte jag tvätta och renbädda, hämta ett paket med saker som jag beställde för 6 mån sen :o) Och kanske lite annat smått och gott. Hoppas på det där regnet lite så luften blir lite lättare, är sååå trött av värmen. Inte trött på den utan av den. Ni får ha en fortsatt fin dag sålänge.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar