torsdag 24 juli 2014

När hund (och badrum) fick sig en tvätt!

Hejsan allihopa!

Hur mår ni där ute i hettan?

Ja, man ska ju inte klaga på värmen...men oj, så jobbigt det är :o( Min värk förvärras trots att kroppen blir mjukare men mina leder svullnar. Andningen blir tyngre och svetten...ohhhh, vad jag avskyr att svettas. Sen blir hjärnan helt dimmig och man orkar ingenting. Men jag älskar solen och ljuset! Jag älskar de varma sköna kvällarna, då får hjärnan liv och man kan andas normalt igen. Svårt det där när man mår både bra och dåligt av samma sak :oS

Men vi har haft och hitta på och det har inte blivit någon tid alls vid datorn. Känns inte så lockande det där med dator nu, och på kvällarna är jag het galet trött och somnar i soffan.

Men vi var ju i Skånes djurpark i  helgen, kommer ett eget inlägg snart. Det har hunnits med tandläkarbesök och Folkets park besök. Igår åkte vi till Blå Café för att lyssna på musik och njuta av vädret. Och så har Gucci fått sig ett bad :)



Han är aldrig glad för att hoppa i när det är tid, men oj vad han mår bra efteråt. Man märker hur bra han mår när han springer sina rundor på gräsmattan med tungan hängandes utanför. Måste ju klart kännas underbart att bli ren och slippa all gammal päls som åker av i badet.

Jag måste bara tipsa er om schampot jag använde:


Hundschampo från L:A Bruket. Helt klart det bästa schampo jag någonsin använt...och jag kan berätta att jag har provat massvis med sorter. Älskade Musse som vi hade innan Gucci hade en ganska besvärlig päls och jag provade såååå många sorter. Guccis päls är bättre men på båda har jag alltid varit tvungen att använda balsam efteråt. Men nu är det slut med det. Pälsen blev så himla fin och mjuk så jag behövde inget balsam efteråt. Dessutom så brukar det gå åt väldigt mycket schampo och jag trodde att jag skulle få använda hela flaskan, men icke. 1/3 av flaskan och inget balsam, vilket innebär att det blir väldigt prisvärt. Dessutom så doftar den ljuvligt. Så alla hund och kattägare, KÖP detta, ni kommer inte ångra er. Jag köpte mitt här, men det är slut för tillfället då dem ska flytta till nya lokaler. Så istället kan ni beställa det här sålänge :o)


Som alltid när Gucci badat är det bara att ta fatt i badrumsstädning efteråt, för efter hans skakningar har man hår ÖVERALLT! Så det fick jag gjort. Sen blev det stopp i avloppet *haha* så det fick Frank ta tag i. Så badrummet och Gucci blev både rena och "tömda" på onödigt hår *haha*

Förutom stopp i avloppet har diskmaskinen fått värmeslag och tvättmaskinen läcker vatten. Så sysslolösa är vi absolut inte här :o)

Vad hittar ni på då?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar