torsdag 3 juli 2014

När man får sona för andras brott!

*
Kommer ni ihåg det här:


Vi sålde ju vår röde Ford för ca 1 månad sen. Av någon anledning så fick killen med sig ägarbyte pappret, nu i efterhand tror jag att det var planerat så. Jag var inte hemma när försäljningen gjordes för kunden dök upp en timme tidigare än bestämt. Bilen stod ju på mig så egentligen skulle jag ju skriva under ägarbytet. Men nu tog ju killen med sig pappret ändå. Att han tog med sig pappret innebar att vi fick beställa ett nytt papper som tog minst 8 dagar och dessutom kostade oss pengar.

Nåja, tiden går och ca 1 vecka efter försäljningen får vi ovan brev och räkning i brevådan. Då visar det sig att köparen av bilen har 1 timme efter försäljningen kört ner i Triangelns garage och vid utfart inte betalat utan kört sönder bommen istället. Detta har då filmats och p avgift + skadegörelse, får då jag böter på. :o(

Nu visar det iallafall sig att trots samtal till både polis, Trafiksäkerhetsverket och p bolaget och att vi har kvitto på försäljningen så måste vi betala boten på 925 kr. Vi har alltså inga rättigheter trots att vi har bevis på köpet!


Det vi skulle kunna göra i nuläget är att anmäla killen, vi har fotograferat hans legitimation så vi har alla uppgifter...såvida det nu inte är falskt? Men för det första, om människor nu kan göra såhär tror jag nog inte ens denna anmälan skulle kännas för dem, gissar att detta inte är den första "kriminella akt" de (det var 2 killar som var här) gjort. För det andra så har Frank pratat med dem ett antal ggr men de bara ljuger honom rätt upp i ansiktet. Och för det tredje, dem vet var vi bor. :o(

Detta har varit ganska så påfrestande och två gånger efter detta har jag fått rekommenderad post, och varenda gång får jag ont i magen och tror att dem hittat på något i mitt namn. Nu står iallafall inte bilen på mig längre, tack och lov. Men tack vare att vi fick beställa ett nytt papper och att det drog ut på tiden stod jag som ägare ytterliggare 20 dagar efter försäljningen. Och vem vet vad de hunnit hitta på. Väldigt obehagligt hela historien, så för allt i världen...se till att alla papper blir rätt när ni ska sälja er bil!

natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar