måndag 21 juli 2014

När man hade en finfin fredag!

Som blev lite galen men ändå så rätt. :o) Och det var inte ens denna fredag som precis varit utan förra :o)

Dem sänder ju Sommarlov från Barnkanalen live från Västra Hamnen - Scaniabadet varenda dag, och jag hade på något sätt fått för mig att dem sände live både morgon och kväll. Jag var inne på Barnkanalens sida innan, men det var lite luddig info, så det var bara att åka dit och kolla läget. :o)


Gert och Thessan och töserna kom oxå dit och vi slog oss ner på en filt medan ungarna sprang rundor bland alla barnprogramsfigurerna. Det var ganska tomt när vi kom, men sen så var vi ju ganska tidiga oxå. Vädret var underbart så det var bara skönt att sitta och ta det lungt i värmen och lyssna på alla badande gäster bakom oss.

Savanna älskar Pax!




Bakom alla figurerna så fanns det en tipsrunda med frågor, frågorna gällde barnprogrammen och Sommarlov. Så flickorna gick runt och svarade på alla frågorna, även Savanna fick ett eget formulär att fylla i. Så söt. Hon hade kryssat så fint...visserligen lite varstans, men hon hade verkligen ansträngt sig för att göra som dem stora flickorna. Så jag skrev i namn och adress till henne så hon oxå fick lämna in sin lapp, precis som den var. Duktiga tjej!



Thessan var go och glad som vanligt. Men hon var jättetrött efter att ha jobbat natt och bara sovit några få timmar stackaren.





Det var ingen sändning k 18 som jag trodde. Tydligen så spelar dem in på morgonen och sen sänder i repris kl 18. Men det gjorde inte så mycket :o) Vi hade det lugnt och skönt och flickorna hade jättekul. Så vi stannade några timmar och njöt trots att det blev lite galet. :o)





Den här fina tatueringen fick alla som deltog i frågerundan.

Innan Savanna och jag åkte till Scaniabadet var vi på banken för att tömma Savannas spargris. Vi har ju sagt till henne att det bara är banken som kan öppna den ;o) Så hon ämnade över grisen till banken och kollade stort när flickan räknade hennes pengar. När vi gick därifrån med en tom spargris tyckte Savanna att banen tagit hennes pengar *haha* svårt det där att få en liten att förstå. Men jag försökte förklara i enkla mått och hon verkade förstå. Dessutom hade hon fått en hel påse med roliga saker från banken. Hon fick ett gosedjur, pennor målarbok, ballonger m.m. Väldigt fint av Nordea tycker jag. Så allt som allt blev det en fin upplevelse för Savanna :o)

Hoppas ni har det bra idag, vi är slöa av värmen och gårdagens tripp till Skånes djurpark. Kommer ett inlägg om detta snart. Sköt om er så ses vi snart.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar