torsdag 31 juli 2014

När regnet gjorde andningen lite lättare!

*
Och så kom regnet!
Det efterlängtade regnet med friskare luft och droppar till törstande trädgårdar!
Äntligen!
Och Savanna och jag städade. Nu kunde man vara inne med gott samvete. Och kroppen kändes mycket lättare och vi slapp svettas så mycket. Visst var det fortfarande varmt och visst svettades vi, men det var inte alls som de senaste dagarna när man svettades utan att anstränga sig. Savanna hade fortfarande feber igår men det la sig framåt eftermiddagen. Men vi båda snörvlade och snöt oss hela dagen om vartannat. Men det var uthärdigt och vi var båda ganska pigga trots allt, regnets svalka gav oss kraft!


Älskar att få rena fönster. Visserligen bara från insidan, dax att ringa fönsterputsaren känner jag.


Den här orkidéen är otrolig. Den har blommat i över ett år och nu är jag rädd att den ska blomma ihjäl sig. Dem kan ju det tyvärr. Men att klippa av alla dem där stänglarna tyngda av vita vackra blommor, det tar emot.



Det är så härlig och befriande att få bort alla papper och annat onödigt som ligger framme. Man lägger det sålänge och har inte tid att ta tag i det och så lägger andra nya saker och så kommer det nya papper. Känner ni igen det?


Gamla kataloger har rensats ut och lämnat plats för nya som börjar komma i brevlådan. Inte klokt vad mycket papper som går åt och som sen bara slängs, måste gått åt massor av träd till detta :o( inget miljötänk där inte. Men tack vare internet så kommer nog fler företag att skippa katalogerna tror jag, hoppas jag...även om jag faktiskt gillar att sitta i lugn och ro med en kopp kaffe och bläddra i dem. Är en viss känsla över det ju. 


Igår fick det bli snabb och lätt mat, svinamaud (som Frank kallar det) blev det. Stekt potatis, stekt korv, äggröra och bacon yum yum. Luktade tivoli i hela huset från kokosoljan, blir varm inombords av den doften. En doft som följt en sedan man var liten ju. God mat men inte så himla hälsosamt kanske, tur man inte äter det så ofta.


Nu i värmen går det åt massor av glass och ett tips är att göra egen. Formarna kommer från Ikea och vi varierar innehållet lite, ibland saft och ibland läsk. Och kolla in vad man oxå kan göra:


Det här dök upp på Fb igår och jisses vad gott det ser ut, ska jag absolut göra! Massor av kaffeisbitar, lite sojamjölk, lite kanel och slutligen lite råsocker MUMS!

Idag fortsätter vi med städningen, tänkte ta golvet så fort jag fått lite i magen. Vädret är ljuvligt idag, sol men lite svalare vindar...helt perfekt! Vad ska ni hitta på?

Ha en fortsatt fin dag så ses vi snart!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar