söndag 27 juli 2014

När Skånes djurpark mottog oss med lugn och vackert väder.

*
*
Puh, vad varmt det är hos oss!
Har ni oxå det varmt?

Dem har lovat regn och åska idag och det ser jag faktiskt fram emot. Svala regndroppar och dundrande åska som lättar upp luften och gör det lite lättare att andas. Vi behöver det nu, JAG behöver det nu. :o) Lite svalka rensar hjärna och ger liv och kraft åt en slö kropp igen. 

Hur har ni det?

Det blir lite mindre bloggande nu, förlåt. Gissar att ni ändå inte sitter inne å läser bloggar i vårt fantastiska sommarväder. Jag hinner inte med själv att läsa mina favvebloggar, blir lite ta-dagen-som-den-kommer livet nu. Bäst att passa på så länge det varar :o)

Vi var ju i Skånes djurpark förra helgen. Haft problem med att spara de bilder som tagits från Franks mobil, därför har inlägget dröjt lite. Har fortfarande inte lyckats så det får räcka med dessa jag har :o)


Det var inte så mycket folk i Skånes djurpark, men det var riktigt skönt. Man slapp trängas och köa till saker. Alltid svårt att köa med en liten tjej full av spring, dessutom väldigt jobbigt för alla i den värmen.




Savanna har alltid älskat djur och ville såklart klappa och pussa alla. Vissa djur kan man ju gå in till, men många är inte ens lämpliga att stoppa in fingrarna till. Så det gäller att hålla koll på Savanna hela tiden så inte ivern blir för stor. :o)





Björnarna är ju bara så häftiga. Skulle bara vilja hoppa ner och gosa och busa med dem, kanske inte så lämpligt dock *haha*



Ca halvvägs var det dax för lite mat i magen. Ingen höjdarmat precis och det fanns inget glutenfritt bröd till Savannas hamburgare. Hon ville så gärna ha hamburgare med bröd och blev jättebesviken när hamburgaren låg fritt på tallriken. Ganska dåligt måste jag säga, ett sådant ställe som har så många besökande barn borde ju ha bra allergi alternativ. 


Vi fick sätta oss inomhus för det riktigt vimlande av getingar, dem praktiskt taget attackerade Savannas Cola slush. Jag tog cola i flaska för att undvika detta men dem var överallt, så vi satte oss inne istället.





Skånes djurpark är väldigt fint och mysigt, och djuren har stora bra ytor att röra sig på. Därför får man gå en hel del, men det tycker jag bara är skönt. Ok, jag hade det lite kämpigt med värkande höfter och rygg. Men jag tycker ändå om att gå och röra på mig. Det finns bra platser lite överallt iafall man behöver vila en stund, grillplatser oxå ifall man vill göra det.



Avslutningsvis tog vi en kaffe i gräset medan Savanna åt en glass och sen lekte med de andra barnen på lekplatsen.

Jag gillar Skånes djurpark och vi kommer definitivt åka hit snart igen. Men då tar vi nog med oss egen fika eller så man kan grilla, blev lite besviken på maten och utbudet för allergiker. Något annat som vi blev väldigt besvikna på var att ponnyridningen stängde tidigt, trots att parken är öppen ända till 19. Så, det var himla tråkigt och Savanna blev jättebesviken :o(

Men allt som allt hade vi en jättemysig dag och vi njöt av dagen till fullo. Det sista Savanna sa när hon skulle somna var att det var loligt (roligt) i kånes djupalk. Älskade unge!!! Och det är ju det som är det absolut viktigaste!

Ha en fortsatt fin dag allihop!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar