torsdag 10 juli 2014

När värmen gör att allt går lite långsammare trots fullspäckat schema!

Heeeeej alla fina!

Äntligen här :o)

Hur mår ni?

Här är riktig utomlandskänsla. Hett med härliga tropiska vindar. Och tack och lov för dem där vindarna, jag kan inte fungera annars. Nån dag när det var helt vindstilla och minst 30 grader, då stängde Savanna och jag in oss med AC´n på fullt. Gick bara inte att vara ute. Vi har oxå varit och badat i ett blåsigt Klagshamn, hade t o m sand i öronen. Men mer om det en annan dag.

Det har gått i ett här tycker jag, spelningar och en hel massa repa. Vi har dessutom mest hållt oss hemma p g a att Savanna slutat med blöja, och då är det absolut lättast att vara hemma. Både för att där är lugnast, Savanna tappar ju lätt fokus och har helt enkelt inte tid med toalettbesök eller att äta. Så hemma har det blivit mer lugn. Dessutom så är det inte lika jobbigt om det skulle hända en olycka hemma, varken för henne eller mig. Vi har egentligen försökt att släppa blöjan i flera omgångar men p g a olika omständigheter har det inte funkat.

Men nu är det gjort :o)

Spelade gjorde vi i söndags, denna gång i Törringelund. Det var en mycket mycket varm spelning, oj vad vi svettades. Och med tanke på min hals så gick allt jättebra fram till andra passet efter paus. Då var jag helt plötsligt jättehes, så skumt. Antagligen har jag inte blivit helt kry från min stämbandsinflammation, och jag var jätterädd att jag skulle tappa rösten som sist.

Jag har ju som sagt aldrig varit med om detta förr förrän vi spelade midsommarafton i Almåsa. Jag har ju varit hes och förkyld såklart, har även haft stämbandsinflammation tidigare. Trots detta har jag sjungit på som vanligt och aldrig varit orolig, men nu är jag riktigt orolig. Och nästa vecka spelar vi 3 dagar på rad, hjälp!!! Snälla håll tummarna för mig!

En "selfie" innan spelningen, måste ju visa
världens coolaste byxor. Ja, världen skönaste
oxå :o) Kolla längre ner för länk.

Uppställt och klart.


Goa Christel! Christel har varit med oss i massvis av år.
Redan när jag spelade i Cosmix för ca 20 år sedan var hon
på nästan varje spelning här i Skåne.




Alltid lika kul att spela Törringelund, vet att jag skriver det varenda gång *haha* men det är något speciellt med det där stället. Där är den där speciella dansbandskänslan som är så mysig och varm. Dessutom så blir vi alltid så väl mottagna, dem är måna om sin personal inkl spelemännen. Det är fint!

Andra dansställen som ger mig den där varma känslan i magen är bl a Amiralen och Ekebo. Finns klart massor av fina dansställen och man känner mycket för dem alla. Men jag tror att många av de ställena vi spelade på redan med Cosmix ger en särskild hemmavan varm nostalgisk känsla.

Ja, tiden går väldigt fort nu och det är mycket med måsten. Nästa veckas spelningar har krävt mycket förberedelser då det är 2 av dem som är s k nya för oss. Den ena är en buggkväll, vilket innebär att vi har fått träna in extra många bugglåtar. Den andra är en s k "var 3e gammal", vilket innebär att vi har fått träna in en hel massa nytt. Jag har tränat dragspel så fingrarna glött :o) skitkul! Det är så himla kul att spela dragspel och meningen var från början att jag skulle spela någon låt, men det är såååå himla kul så jag vill spela alla låtar. *haha* Njae, kanske inte riktigt alla...men nästan ;o)

Vi har redan hunnit med en repa denna vecka, men ska hinna med en till. Där emellan får var och en träna på det man behöver hemma, och det är inte helt lätt att få ihop det här hemma alltid. Nu medan jag skriver lyssnar jag samtidigt in en ny låt, luren i ena örat, Barbiefilm och glass till Savanna och AC. Det gäller att vara effektiv. :o) När jag tränar dragspel eller sax så spelar Savanna på sin sax eller sin gitarr :o) Men hon önskar sig ett dragspel, looosa (läs rosa) ska det vara! Blivande julklapp kanske :o)

Hur har ni det då? Semester kanske? Vad hittar ni på i sommar? Ut och resa kanske? Oj, vad jag skulle behövt en vecka utomlands nu. Inte göra nånting, bara njuta av lugnet och Savannas glädje. Grekland hade varit härligt! Samtidigt är det synd att åka ifrån vårt fantastiska väder. men det blir lite annorlunda när man kommer bort, inga måsten och man kan verkligen tillåta sig att koppla av.

Men först, rep, spelningar, sommarlovskul m.m. Känner för en Köpenhamnstripp oxå, Tivoli kanske.
Ha en fortsatt fin dag!

Kram

Förresten, här kan ni hitta världens skönaste, coolaste byxan från Odd Molly :o) 
Och vill ni se fler bilder från våra spelningar hittar ni oss här på Facebook.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar