måndag 11 augusti 2014

När både hem å huvud fick sig en genomgång!

*
Godmorgon!

Mår ni bra där ute?

Jag mår hyfsat faktiskt. Ja, lite ont här och där. Men det är precis som jag är van vid :o)

Jag har förresten äntligen fått tummarna loss och skaffat mig ett Instagram konto :o) Väldigt smidigt när man har ont om tid så kan man ändå snabbt lägga upp en bild. Här hittar ni mig: http://instagram.com/urninasstorabla

Ja, som ni vet så städade jag som en galning i 3 dagar. Det tog ganska hårt på min kropp så behövde lite vila därefter *haha* Men jag vill iallafall visa er vilka produkter jag använt.


Allrengöring och allspray från Maison Belle

"Maison Belle-serien görs från naturella ingredienser så långt som möjligt och är doftsatta med fräscha doftande essentiella oljor. De fylls i återanvändningsbara PET-flaskor och är UK HSE-certifierade för icke-giftiga rengöringsmedel för hushållet. Samtliga artiklar görs i Europa, i Danmark eller i Frankrike av pålitliga tillverkare som bryr sig om ingredienser och renhet. Produkterna är otroligt effektiva till att göra det de är tänkta för - städa."

Älskar deras produkter, och sprayen är en riktig favorit. Den kan ni hitta här och Allrengöringen här.


Så här går det till när jag skurar golv. Ner på alla fyra och skura på, precis som förr :o) Man ser precis var Gucci har legat mest när man skurar *haha* och runt Savannas matplats såklart. Har en ångmaskin oxå men tycker detta sätt är absolut effektivast. Jag tar det bit för bit, tar med moppen och blötar stället, låter det ligga en stund och lösas upp, därefter skurar jag och sen moppa upp igen. Ca 50 kvm är det så det tar sin lilla tid och det tar på rygg och kropp, men sååå skönt när det är färdigt!


När man städar finner man många överraskningar både här och där. Saker som man letat läääänge efter dyker upp. Busunge :o)


Vi har köpt massor av glass från glassbilen, har gått åt massvis med glass i sommar. En glass som är vaaaaannsiiiiinnigt god är denna från hemglass:


Den är verkligen otroligt god, helt underbar. Tycker dock den är dyr, nästan 90 kr för 1 liter glass. Vansinnigt pris egentligen. Men smakmässigt är den värd varenda krona faktiskt, får bli när man vill lyxa till det lite extra.


En annan glass som jag vill tipsa om är en ny sort som jag provade för första gången *MUMS* Sorbetglass som smakar massor av mango, riktigt fräsch och god. Påminner lite om Solero utan vaniljglassen i mitten :o) Fanns hallonsmak oxå, men denna var bäst enligt mig :o)

Om ni klickar på glassarna kommer ni direkt till dem på Hemglass sida. Där kan ni kolla när bilen kommer till er, förbeställa vad ni vill ha m.m. Väldigt smart och smidigt system!


Sambon överraskade med vackra rosor en dag, alltid trevligt att få blommor!
Tack sambo!


Så fick jag premiärinvigt min nya vackra vas från House Doctor. Blev helt perfekt!


Se så vackra!

Har väntat läääänge på dessa, flera månader faktiskt! Brukar väl inte vara så egentligen, men de var slut på lagret och nya väntades in. Fått mail hela tiden om att datumen skjutits fram och frågan om jag ville ändra mig, men det ville jag inte. Tycker dem är fantastiskt vackra och vaser har man ju alltid användning av/för. House Doctor har så fina saker och ni kan hitta hela sortimentet här. Och här kan ni hitta båda vasstorlekarna. Love, love, love!

Vi har haft klippstuga oxå i veckan :o)


Savanna fick klippt topparna och luggen som växt som attan.


Och Frank, ja han var riktigt långhårig. Så långhårig att han var lockig. Så där åkte en hel del. Får visa ett kort sen på hur det blev :o)


Snygging! *haha*

Och jag, ja jag fick ny färg, klippte topparna och luggen och gav mig dessutom en fuktgivande mask. Lite spatid med andra ord. Fast jag borde egentligen ha suttit ner och slappnat av med en där masken för maximal effekt. Men det var många som skulle tas hand om så masken och färgen fick sitta på/i medan jag klippte Frank och Savanna.


Strukturerande och fuktgivande collagen och Aloe Vera-mask. Förbättrar hudens elasticitet och ger optimal återfuktning. För en fräsch look och jämn hudton. Passar alla hudtyper då den återfuktar på djupet.

Masken var jättebra och återfuktade riktigt bra. Jag fick den med en Glossybox för ett bra tag sen, men har inte tänkt på att använda den. Jag gillar att det var en hel mask man la på och jag gillar att den var med aloe Vera. Ni hittar den här. Den har tydligen funnit på Kicks eller så ska den komma in, för jag hittade inte den där. Men ni kan ju hålla ett öga i Kicksbutiken eller deras webbshop lite då och då, det kommer iallafall jag göra. :o)

Nu ska vi ha lite att äta och sen börjar dagen, får se om trädgården kan få lite kärlek idag. Det är ju helt underbart att vara ute nu när det inte är så fruktansvärt varmt, helt plötsligt så orkar man en massa. :o) 

Ha en fortsatt fin dag :o)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar