torsdag 28 augusti 2014

När det varit en tuff vecka!

Hej allihop!

Förlåt :o(

Det har varit en tuff vecka med inflammation och tandvärk, och återhämtning är alltid tufft och segt för mig. Och nu är det tid igen med samma tand, detta knäcker mig :o(

Jag var alltså hos tandis förra tisdagen och han borrade upp plomben så tryckt släppte. Därefter slet han sönder nerverna eftersom vi ska göra en rotfyllning där. Men han tog inte alla utan bara de närmst där han borra upp så jag inte skulle ha så ont. Men gissa hur ont det gjorde!!! Bedövningen tog inte ordentligt p g a inflammationen och jag kände varenda nerv han slet väck. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag tjöt, fy vad tufft det var. Hoppas aldrig jag behöver gå igenom det igen :o(






Medan jag var hos tandis passade Eva-Lina Savanna och de promenerad till Folkets park som ligger nära tandläkaren. Där är massor av kul till barn så dem hade jättekul. Jag kom dit efter tandläkarbesöket och vi gick runt och pratade lite medan Savanna klättrade både här och där.

Nästa tandläkarbesök skulle vara på måndagen därpå och då skulle det börja förberedas till rotfyllningen. Och här emellan skulle jag då förhoppningsvis bli av med inflammationen, och det blev jag oxå utan penicillin tack och lov.





Men trots inflammation och tandvärk går som sagt livet vidare och vi har sysselsatt oss mest hemma. Savannas bänk som jag målat (med Annie Sloans fina färg) blev ihopskruvad och satt på plats. I samband med det rensade vi ordentligt i rummet, städade och möblerade om. Massor av saker som Savanna aldrig leker med fick tas bort, likaså massor av böcker som är för mindre barn. Likaså fick jag rensat bland alla hennes kläder, så nu har jag massor som ska säljas.


Vi har bakat bröd igen, denna gång blev det glutenfritt surdegsbröd.



Fick hem lite saker som jag beställt hos Magasin Krantz. Dem har ju utförsäljning med 40% rabatt, precis som jag tipsade er om :o) Så jag passade på att fylla på med lite Maison Belle rengöring, älskar dem produkterna. Sen blev det några fina ljusstakar oxå. Gå gärna in och kolla runt, det finns massor av fint. Ni hittar sidan här, glöm inte uppge rabattkoden FINAL i kassan så ni får er rabatt. :o)


Har oxå hittat en annan underbara sida som heter Medvetna presenter och dem har sååå bra och fina saker.


(kokosoljan kommer från shopping4net)

Massor av glutenfria produkter har dem, nyttiga teer och godis helt gjort på frukt.
Köpte även 2 av dem populära Uashmama korgarna, ska visa dem i ett annat inlägg.
Nu har dem 20% på hela sortimentet augusti ut, så passa på. Uppge bara koden SUPERSUMMERSALE i kassan. Här finns butiken.




Savanna har börjat på pedagogisk, läraktig gympa. Härligt att se barn som får röra ordentligt på sig :o)

I helgen åkte vi till bästa väninnan för mys och avkoppling.


På väg till Skurup med världens coolaste tjej :o)


Gulles fina Whiskaskisse.



Savanna smygfotar oss på vägen hem.



Fick en hel drös med underbara Liljekonvaljer med mig hem, så dem fick snabbt i jorden så dem klarar sig. Finns nästan ingen ljuvligare doft.

Så kom måndagen och nytt tandläkarbesök. Denna gång tog bedövningen och fler nerver dödades i tanden. Sen stoppade Pär i en hel massa bakteriedödande i tanden och stängde igen. Nytt besök bokat när själva rotfyllningen ska ske, frid och fröjd trodde jag :o( Men icke, dagen efter vaknade jag med värsta smärtan. Exakt samma smärta som sist och jag kan inte bita igen. Så antagligen har han inte öppnat upp tillräckligt och plomben ligger fortfarande och trycker på så jag inte kan bita ihop. Såååå jobbigt :o( Börjar kännas som en följetong nu. Ganska så less :o(

Colin har oxå fyllt år, 22 år...helt galet! Tiden går så himla fort, var har dessa 22 åren tagit vägen? Fina fina kille! 

Igår kom svärdottern och barn barnet, dem har sovit här inatt. Så mysigt. Kevin är ju i Spanien och jobbar och har varit borta en månad nu :o( saknar honom och det gör hans lilla familj oxå.

Nä, nu får jag ta mig i kragen. Hoppas inte det ska dröja så länge till  nästa inlägg. Detta har tagit ett dygn att färdigställa, händer något hela tiden som kräver mig. Men följ mig gärna på Instagram, försöker uppdatera så ofta jag kan. Ni hittar mig här.

Ha en fortsatt fin dag.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar