fredag 15 augusti 2014

När det växer så det knakar!

*
Hejsan allesammans!
Hur mår ni?

Jag har tandvärk from heeeeeell! Inne på andra dagen nu och det strålar i hela vänstra sidan och upp till tinningen. Rejält påfrestande. Det är den där halva tanden som spökar, där som jag ska ha en brygga. Den ska ju ut, men vill ju inte gå omkring med värsta gluggen :o( Men det verkar som att jag inte har något val, fortsätter detta måste jag in och få den utdragen. 

Ja, här har det växt så det knakar och trädgården behövde verkligen lite kärlek. Har inte gett den någon kärlek knapp alls i sommar :o(



Totalt vildväxt!




Ansat, rensat och sopat..genast lite bättre :o) Vindruvorna har växt helt otroligt i år, värmen har verkligen gjort den gott. Där är massor av klassar fast druvorna är ganska små. Men deem blir väldigt goda när dem växt till sig lite.



Tomater har vi oxå fått mängder av. Att en enda liten planta kan ge så enormt många tomater är ju helt fantastiskt. Den plantan har verkligen betalt sig många gånger om. Och bara känslan att plock och äta sina egenodlade tomater, dessutom var dem supergoda...söta och saftiga.


Titta viken överraskning. Jag tog och planterade alla mina Amaryllis lökar i år och ställde ut dem, tänkte dem kunde må bra av det. Och det var ju helt rätt, för kolla in så vackert! Mitt i sommaren :o) Ljuvligt!

En söndrig pool, Savanna och Guccis verk.

Ja, sommaren börjar närma sig sitt slut. Det känns i vinden på kvällarna. Nu är det absolut skönast enligt mig, min kropp mår mycket bättre...ja, huvudet med. Det är mycket lättare att andas, så skönt! Jag älskar hösten och välkomnar den med öppna armar, även om det säkert dröjer ett tag. Samtidigt vill jag inte ta farväl av den underbara sommaren vi haft. Det var längesen vi hade en så fin sommar och även om det varit jobbigt med den tryckande värmen och svullna leder så har jag ändå njutit av solen och de sköna kvällarna. Kommer minnas denna sommaren länge.

Hur tycker ni sommaren har varit? Har ni njutit mycket och hittat på en massa?


Igår var det rep och det var mycket saxspelande. Vi håller på att träna in en ny låt med 3 saxar så det är viktigt att det blir tight. och när det är tight så är det så mäktigt!
Jag älskar verkligen min sax, jag fick ju den när jag fyllde 40. Den är så lätt att spela på, snygg ton och dessutom sååå snygg med sin antika look. Ni kan hitta den och en massa andra instrument och tillbehör här, en toppenbutik!

Nu är det dax att göra någon nytta här tänkte jag, vad ska ni hitta på idag? Ja, förresten Malmöfestivalen startar idag ju. Ska ni dit?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar