lördag 2 augusti 2014

När man haft finfint besök!

*
Åhhh, vad jag har varit duktig. Känner mig så himla nöjd och känner hur avslappnad hela jag genast blev. I 3 dagar har jag torkat väggar, putsat fönster, torkat, fönsterkarmar och fönsterbrädor, torkat tavlor och köksstolar, rensat och torkat bänkar, torkat karmar och dörrar, rensat ut en hel massa skit, torkat lister, dammat vinställ och takhörnor från spindelväv, dammsugat om och om igen och legat på alla fyra och skurat golv, t o m rengjort Savannas vagn, matplatserna till djuren. m.m.m.m...och allt detta på en yta av ca 50 kvm. Det doftar ljuvligt och det är en ren njutning att vara i köket nu. Dessutom så är känslan efteråt så befriande, genast känner man sig 20 kg lättare.






Måste visa min vackra stol som jag älskar. Många år sedan jag köpte den och jag valde den som var mest ojämn i hantverket. Tycker det är vackert och man ser verkligen att den är handgjord. Dessutom är träslaget fantastiskt vackert, kommer inte ihåg nu vilket det är. Så den står bara där och ser allmänt vacker ut och visst har den fungerat som stol ibland, men det är absolut inte syftet med den. :o)


Inte mycket som slår färska, nyplockade blommor från egen trädgård.

Mer bilder kommer imorgon :o)
Nu känns det i min stackars kropp, och jag har absolut ingen kraft kvar i mina armar. Så nu sk vi bara njut av helgen och förhoppningsvis är Savannas feber borta så vi kan hitta på lite kul. Bl a så har vi inbokat en ponnyridning för Savanna, och jag har lite andra idéer vad vi kan hitta på. Vi får se vad det blir av det. :o)

Vad har ni hittat på idag?

Förra helgen passade jag barn barnet! Ja, Eva-Lina hjälpte mig och det är jag väldigt glad för. Kände mig väldigt trött, hade tandvärk från den utdragna visdomstanden och en nylagad tand. På samma sida dessutom så det strålade upp  huvudet. Ovanpå detta hade jag nackspärr och har förmodligen fått en spricka i foten...så det kändes superskönt att Ev hjälpte mig.



Faster Savanna är sååå glad för plutten
Här lekte dem så fint tillsammans och lilleman älskade legot.





En annan sak som Lilleman älskade var att bada. Han blev som tokig i vattnet och var överallt och ingenstans. Ev satt och höll honom och det gällde att vara på hugget för han kastade sig både hit och ditt och plaskade ivrigt med vattnet. Stackars Ev var genomsur. Jag frågade om vi skulle byta plats, men eftersom hon redan var så blöt tyckte hon att det kunde hon lika gärna fortsätta med *haha*


En nybadad väldoftande Gucci


Finns det något goare än när dem små liven sover. Totalt avslappnade och omedvetna om omgivningen. Man vill bara borra ner huvudet hos dem, snusa på dem och pussa pussa pussa!!!







Det var riktigt kul att ha lille godingen här, första gången jag passar honom :o) Han sov dessutom över så jag fick njuuuuta av honom mycket mycket! Han är alltid glad, precis som hans pappa var :o) så det var inga problem alls. Det som var problem var att Savanna blev svartsjuk, men det hade jag näst räknat med. Svårt att förstå det där när man är en liten tjej ju.

Hoppas iallafall han kommer snart igen, saknar han så mycket lille hjärtat!

Och nu är det tid för sängen, tror jag kommer sova supergott efter dessa 3 dagar, dessutom så kom jag inte i säng förrän 03.30 igår. Totalt vansinne, jag vet. Sen vaknade Savanna kl 9 igen, så nu är jag ganska nannig. Har ni inte lagt er än så får ni sova så gott, vi ses snart!

Kram

1 kommentar:

  1. Jätte kul att få Gucci!!! Vackra kort! Kram Ninna

    SvaraRadera