onsdag 13 augusti 2014

När man har världens bästa jobb!

*
Ja, det har jag verkligen!

Att spela och sjunga och glädja andra är så fantastiskt roligt!
Visst, det är ett tufft och tungt yrke oxå med tung utrustning och sena nätter. Men det roliga väger upp många gånger om. Jag är verkligen glad och tacksam att jag fått möjligheten att syssla med något jag älskar, alla har ju inte den möjligheten tyvärr.


På väg till spelning


Fina rotundan i Trollsjön


Gert


Goa Marianne håller mig sällskap på scen.


Leffeman

Nu senast var vi alltså i Trollsjön och spelade. Ett jättefint ställe och vi hade riktig tur med vädret. Vi spelar ju under tak men det är ju öppet och folket sitter under bar himmel, och det är bara något visst med att spela "ute". Det är verkligen sommar för mig!

Vi har även varit barnvakt till världens finaste lilla kille, barnbarnet :o)



Goding!

Fast jag var ganska slut i två dagar efter, lilleman lät mig inte sova så mycket. Så jag var helt vingabröten efteråt. Jag kan klara mycket men får jag inte sova så kraschar jag och min kropp.

Vi har bakat en omgång risbullar/bollar och en omgång chokladbollar. *yum yum*
Risbollar har jag varit så galet sugen på läääänge nu, jag kan ju inte äta de i affären :o( Men äntligen fick jag tummarna loss så vi bakade egna, sååå goda dem blev!


Risbollar!

200g smör (jag använde mjölkfritt margarin)
2 dl socker
4 tsk vaniljsocker
4 dl havregryn (jag använde den glutenfria sorten)
4 dl puffat ris (Vårgårda, finns bland flingorna)
Lite ris att rulla bollarna i.

Bara att blanda ihop allt, rulla bollarna i ris och in i kyl.
Klart!



Chokladbollarna har jag lagt ut recept på tidigare och finns här.

Jag känner mig lite deppig för tillfället. Vet egentligen inte varför riktigt, men allt känns tungt. Så vi har hållit oss hemma i veckan, Savanna har varit febrig och snorig oxå...förmodligen från lilleman. Så hemma blir lugnast för tillfället


Men vi har att sysselsätta oss med och vi fortsätter nog med projekt trädgård. Hösten närmar sig med stormsteg och det är kaos i trädgården, så den får ha lite kärlek innan den ska vila. Jag har många jobbiga telefonsamtal oxå som jag drar mig för, avskyr verkligen att prata i telefon nuförtiden...särskilt med myndigheter och vården. :(

Hur har ni det då?

Kram

P.s. Glöm inte att jag finns på Instagram nu, försöker lägga upp bilder ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar