onsdag 10 september 2014

När det börjar närma sig!

*
Hej alla ♥

Hur mår ni?

Här börjar det bli trött... Vi stressar vidare och det börjar kännas i både kropp och sinne. Min kropp värker ordentligt idag och det var väldigt tungt att ta sig ur sängen. Vi låg länge idag och mös Savanna är oxå trött nu. Men det är helt som det ska vara när jag inte får chansen till vilodagar. Hoppas bara kroppen väntar till efter värderingen att kollapsa :)

Savanna har haft feber ett tag nu och jag tror det är de där algerna från när hon plumsade i, var ju helt grönt. Men idag känner jag mig oxå lite febrig så vet inte om det går nån infektion oxå på gång. Får avvakta och se hur det utvecklar sig. Vi har lite huskurer vi kör på sålänge.

Det börjar iallafall närma sig slutet, men trots det är där mycket kvar att göra. Uterummet som var fullt med grejor är tömt och städat, så där är klart. Främsta delen av trädgården är rensad och allt som inte skulle vara där har fått sin rätta plats. Bredvid uterummet är en liten yta under tak som verkligen behövde verkligen röjas, rensas och städat...så check där oxå. Nedanför där har jag min "lilla" krukhörna, har för närvarande ingen bättre förvaringplats till dem i nuläget. Efter blåst och regn behövde där både rensas, städas och ställas iordning. Rabatten vid sidan där fick sig oxå en rensning.


Sen är tvättstuga och blomsterverkstan rensad och städat och jag bara längtar tills jag kan stå där ute med tända ljus, musik och få skapa!




Colins rum är nästan färdigt, han var ju hemma i helgen och tog fatt i det. Och Frank håller på med uppfarten.
Så nu har jag då äntligen börjat där inne, och just nu håller jag på i vår blivande walk in closet. Det rummet agerar nu som lite av varje, har min syhörna där bl a så den fick jag rensat i igår och städat. Så nu längtar jag efter att sätta mig där och sy :) Sen har vi alla våra kläder och skor där inne och även lite annat smått och gott. Så där har jag rensat, hängt saker på sin plats, organiserat och städat. Lite kvar idag sen tänkte jag ta mig uppåt och städa sovrummet. Det som har tagit tid på många ställen är att ställa iordning och organisera, själva städningen går ju ganska snabbt.




Men det går ganska så sakta tycker jag, har ju en massa annat oxå att sköta. Har ju sessan att ta hand om, det ska planeras och lagas mat, djuren ska skötas, det ska tvättas och diskas, jag har både dragspel och sax att träna in nya låtar på OCH dessutom nya låtar att lyssna in. Sen är det rep och Savannas gympa och på fredag tänkte jag dessutom äntligen rösta :) så jag har verkligen fullt upp nu, lite svårt att hinna med allt faktiskt. Men snart är värderingen över yohoo, och dåååå ska jag njuuuta av ett städat och organiserat hem. Lovely!


Och oj vad jag har fått rensat, sååå skönt. Spenderade nästan en hel dag med att lägga ut annonser på både bortskänkes och säljes, så här sprang folk i 2 dagar som skulle hämta saker. Vänta bara till jag ska ta fatt i vinden, ojojoj här ska rensas. Är så trött på alla saker som tar plats och stressar en, riktigt befriande att rensa. Kanske lägger ut lite här på min säljes sida oxå :o)


Så nu har jag tagit mina vitaminer och en pilla, så snart är det bara att sätta igång igen. Kroppen får kämpa på några dagar till innan den får vila, så jag hoppas den samarbetar ett tag till.
Ni får ha en fortsatt fin dag!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar