lördag 6 september 2014

När det sa plums!

*
Halloj!

Hur har ni det?
Hoppas ni har det bra!

Ja med oss är det o jag stressar vidare inför värderingen. 2 dagar har inte varit så effektiva nu p g a rep ena dagen och aktiviteter med Savanna andra dagen. Så nu känner jag mig lite bak i planeringen Frank spelar dessutom idag. Men Colin är hemma och får iallafall börja med sitt rum sen får vi se var han behövs :o)

Igår var det alltså Savannas gympa denna gång följde svärdottern och världens finaste kille med :o) Han var precis lika glad och go som vanligt.



Savanna är jätteduktig på gympan, väldigt smidig och rörlig. Hon tycker det är jätteroligt och det syns verkligen där hon springer och hoppar. Tror detta verkligen är rätt grej för henne, tanken är att vi ska rida oxå men det kan vi ta lite då och då. Så får vi se om vi ändrar något nästa termin.




Efter gympan satt vi kvar ett tag så barnen kunde leka sen körde vi till Mc Donalds för lite mat i magen.






Sen körde vi bort till teaterparken som är så fin. En lekplats helt olika alla andra superfint har dem gjort.




lilleman somnade precis när vi skulle till lekplatsen sååå typiskt :o(


Helt plötsligt börjar Savanna springa på ett annat håll, hon hade upptäckt vattnet och ankorna längre bort. Så vi tog en runda dit. Precis där gick jag och Frank när jag hade värkar och BB skickade ut oss att gå kommer t o m ihåg vilka träd jag fick stanna vid och andas *haha*

Där är verkligen supervackert på den sidan av Pildammsparken!



Spännande för barn oxå med en massa gömmor.




Jag sa till Savanna hela tiden - gå inte för nära vattnet. Men för tillfället är det som att prata till en vägg, hon är på en helt annan planet än jag. Hon svarade mig t o m men vad tror ni händer...


Jag vänder bort blicken en enda sekund och hör bara - PLUMS! Och i nästa stund vrålar jag - SAAAVAAAANNAAAA!!!! Jag blev ju jätterädd har ingen aning om hur djupt där är. Och nästan samtidigt som jag skriker så skriker Savanna - MAAAMMAAA!! Och där står hon med vatten upp till bröstet och ser ganska förvånad ut. Jisses alltså, detta barn!

Så det var bara att promenera bort till toaletterna och byta till torra kläder, som jag alltid har med mig som tur är. Dock hade jag inga skor mer än balettskorna och dem får hon inte gå med ute så jag fick bära henne till bilen. Vi hade en väldans tur för vädret var fantastiskt och solen stod högt så hon behövde inte frysa...iallafall inte efter vi bytat kläder :o)

Med Savanna som sällskap händer det alltid något utöver det vanliga, inte alltid så kul faktiskt :o( Man går med en ständig klump i magen vad ska hända härnäst. Just nu är det extra jobbigt dessutom för som sagt hon lever i en helt egen värld. Lyssnar inte, svarar inte när man kallar, och lyssnar hon så struntar hon i vad man säger och så kan hon själv! Igår stack hon ifrån både mig och Emma inne på HM, trots att jag gick bredvid henne. Hon stack helt enkelt medvetet. Jag kunde inte se henne nånstans och kallar på henne utan svar så klart. Kallar flera gånger, högre och högre men inget svar. Efter en stund kryper hon fram under några kläder och har varit i närheten hela tiden....ooohhhh, blir galen när hon inte svarar! Man blir ju superorolig! Jag kommer få magsår!!!

Igår var jag så trött att jag somnade i soffan, kl 05 kommer Colin in och väcker mig - mamma, ska du inte gå upp och lägga dig? Så det gjorde jag, efter att jag tvättat mig och borstat tänderna. Gett katterna och Gucci nytt vatten m.m. så jag hann ju piggna till lite där. Sååå drygt! Så var ganska trött i morse! Men nu är det en ny dag och massor står på schemat så det är bara att sätta igång. Hoppas ni får en fin dag allesammans!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar