torsdag 18 september 2014

När det säger stopp!

*
Ja, jag visste att det skulle komma. 

Det gör det alltid! 

Min kropp sa stopp! 

Förra torsdagen när jag flänger runt å fixar och donar inser jag att, jag kommer aldrig hinna! Frank hade bara påbörjat sitt och hade massor kvar att göra, och jag skulle få städa hela huset själv...å där tog det stopp! Så det var bara att boka om värderingen. Men jag klarade det i 1 1/2 vecka iallafall och fick mycket gjort, men hade alla börjat i tid å dragit sitt strå till stacken kunde vi hunnit. Så det är lite synd, det kunde ju varit överstökat nu. Men nu behöver iallafall kroppen vila innan jag kan fortsätta. Jag är sååååå trött, har sådan värk och dessutom blivit förkyld. Bläää!

Jag är ju egentligen en oootroligt driftig person, älskar måttlig stress och att ha en massa bollar i luften. Men min sjukdom styr mitt liv så jag kan inte köra mitt eget race längre, det är bara att accepera. Men jag har fortsatt så smått. Emma å lilleman var här i helgen så vi rensade på vinden, sååå skönt. Colin passade barnen :) I övrigt kan man inte göra så mycket med småttingar, speciellt så små som 9 mån. Men det var så mysigt att ha dem här, vi åt gott å gjorde äpplekaka och tog det så lungt vi kunde.






Leilas American applepie
Här hittar du länk till receptet, skillnaden är att jag får göra en glutenfri pajdeg.


Sen har jag ju röstat såklart, åkte och förtidsröstade i fredags. Kände inte för att trängas med hela Tygelsjö på söndagen :) Jag är väldigt nöjd med min röst och nöjd med ny regering. Däremot är det en väldigt stor besvikelse att ett visst parti fick så många röster :( Men mer om detta kanske någon annan gång, lite trött på politik för tillfället.



Fått rensat en hel del och lagt ut en massa både till bortskänkes och försäljning, känns helt underbart. Helt otroligt vad man samlar på sig. Sen har jag varit med Savanna på gympan, 2ggr t o m. Eftersom jag ska jobba på hennes ordinarie tid bytade vi till en annan dag så hon inte ska missa, hon tycker det är så kul. Och dem lär sig en massa nyttigheter samtidigt, denna vecka handlade det om trafiken. Väldigt pedagogiskt upplagt. Tänkte vi skulle åka och rida i helgen men där var helt uppbokat flera helger framåt :( så jag är inne å kollar med jämna mellanrum efter återbud.



Hur mår ni förresten??? 

Här i Skåne har vädret varit helt underbart, hur är det hos er? 
Röstade ni? Berätta vad ni hittar på :)

Nu ska jag ta fatt i dagen, önskar er en riktigt skön dag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar