måndag 29 september 2014

När det varit helg!

*
Hej allesammans!

Hur mår ni?
Har ni haft en bra helg?

Helgen har bara susat förbi här känns det som, gått i ett hela tiden...
I torsdags var det tid för rep, Leffe var sjuk stackaren så et blev mycket fokus på mina låtar :o) På fredagen var det tid förr gympa igen och senare efter några ärenden åkte Savanna och jag till Emporia. Fick påfyllt med lite smått och gott från favvebutiken :o)


Savanna fick stövlar och jacka bl a, jag hittade lite underkläder och mysbyxor till mig själv. Skulle ha ett regnställ till Savanna men antingen fanns inte hennes strl eller så var det hemska skrikiga färger. Så det blidde inget :o( får leta på nätet istället :o)

Vi träffade Thessan, hennes dotter och hennes mamma där så vi satte och och fikade lite. Trevligt att ses privat oxå ibland, vi hinner ju aldrig med att prata så mycket vid spelningar.


På lördagen spelade vi, denna gång Malmö. Så skönt när man har nära hem.

Riggat och klart

Mmmm, vi fick fläskestek till mat. Mums!

En liten selfie innan maten :o)

På vägen hem fick jag stanna och tanka och handla lite som Colin ville ha, så var väl hemma vid 01.30 nånting. Då var även Kevin, Emma och lilleman där så det var bara till att plocka fram sängkläder och bädda. Kevin hade gjort fläskpannkaka och jag var vrååålhungrig när jag kom hem, så det blev en bit sådan...mmm... Så vid 3 tiden la jag mig, men oj vad jag frös trots dubbla täcken. Kl 5 hade jag fortfarande inte somnat eller slutat frysa, dessutom var jag supernödig. Så ner på toa, dricka lite också upp igen och på med max på elementet. När Frank som oxå var och spelade kom hem var det som en bastu där inne, Phu!

Ja, så kom söndagen. Upp och hoppa med Savanna, käka och fixa till oss. Släppte Kevin med familj hemma och sen körde Savanna och jag för att rida, eller Savanna rider och jag leder hästen :o) Förra helgen gullade Savanna mycket med en ponny som hette Molly, hon verkade så snäll men var bokad då. Så vi ville verkligen ha Molly denna gång, och vi hade tur...hon var ledig :o)



Savanna är verkligen duktig på att rida, sitter jättefin och är så försiktig med hästarna. Och Molly var verkligen riktigt go och sååå mjuk och len, så hon var ett toppenval.
Tycker att Kummingårdens koncept verkligen är toppen, och dem är väldigt populära och tiderna bokas upp snabbt.

Efter ridningen köpte vi lite fika och Savanna lekte en stund på deras lekplats.



Dessa bars är vad som finns i gluten och laktosfritt, annars finns det pepparkakor. Första gången jag ser dem så dem kanske är nya. Supergoda var dem iallafall och vill verkligen rekommendera dem, mycket smak och lagom med nötter. Savanna gillade oxå dem.

Men såklart ville ju Savanna ha pepparkakor oxå som de andra barnen så efteråt körde vi och handlade pepparkakor och lite annat till middagen. Men Frank hade slarvat bort sina nycklar under gårdagens spelning så det blev till att lasta av bara och köra iväg igen. Han hade inte ens kunnat komma in i bilen eller något så han hade fått skjuts hem. Så vi började med att hämta nycklar till lokalen sen bort till lokalen för att leta igenom deras van och även kolla parkeringarna. Vi skulle även kolla inne i lokalen men hade inte fått nyckel till den :o( som tur är bor Gert i Svedala så han kom ner och öppnade för oss. Men inga nycklar nånstans :o( Vid detta laget är kl nästan 19 och nu skulle vi köra vidare till Skurup för att hämta extra nyckel till bilen från Franks chef. Så det fick bli ett stopp på Donken först, Savanna behövde ju äta och jag skulle inte hinna laga nån mat. Så vi åt, körde till Skurup och hämtade nyckeln och så tillbax till lokalen men det går inte att starta med den :o( *SUCK* Men Frank kom in i bilen iaf och fick tagit det han behöver till jobb och så hem igen, 20.45 var vi hemma...lagom till att natta Savanna.



Aldrig stillasittandes!

Så nu har vi måndag här och dagen är fylld redan. Idag var det riiiiiiktigt tungt att gå upp och typiskt nog vaknade Savanna en timme tidigare än vanligt! Så det är bara att upp och hoppa. Idag måste vi baka bröd för allt vårt glutenfria är slut. En tjej i området var och lämnade jultidningarna igår så det ska jag kolla igenom, så kommer hon senare. 5 kataloger!!! Wow va många! En tjej kommer under dagen för att hämta några skor jag lagt ut till försäljning, och jag ska lägga ut mer för folk väntar på det. Måste lagat mat och betala räkningar och så ska vi gärna hinna med en dusch, både jag och Savanna. Frank kommer jag nog inte se till förrän sent för han måste leta nycklar. Så även denna dag är som sagt späckad. Egentligen har jag kort att göra till orkestern, fixa klart en logga, fixa vår hemsida, träna dragspel, lyssna på låtar och städa och handla inför min födelsedag i helgen...men inser att jag inte hinner mer idag. Jobbigt när man alltid ska ha så himla mycket över sig, aldrig kan man slappa med gott samvete :( Men bara jag orkar så får man vara glad...


Hur ser er vecka ut då? Något särskilt planerat?

Ha en fortsatt fin måndag.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar