torsdag 4 september 2014

När solen skiner lättar sinnet lite!

Hej :)

Har ni det bra?

Visst har vi fantastiskt väder här i sydliga Sverige! Hoppas ni har lika fint längre upp! Det har varit såå skönt och solen har värmt så det har räckt med kortärmat, har t o m blivit svettig...så än är sommaren inte över riktigt än :)

Vi har som sagt fullt upp inför kommande värdering och jag passar på att ta allt ute nu när vädret är så fint. I helgen har dem ju lovat regn och då blir det perfekt att vara inne å städa.

Arbetet går iallafall framåt och vi var ute hela dagen igår för rens å städ. Men det går väääldigt sakta...det är nästan omöjligt att få något gjort nu. Savanna är så trotsig och ställer till en massa hela tiden, så jag blir avbruten konstant. Trädgården är ju stor och där är mycket kvar, men tänkte inte rensa överallt. Kanske jag hinner men kör allt närmst huset och det som tillhör huset först, ja och invändigt såklart :) Hinner jag sen så rensar jag vidare helt enkelt :) det ska ju göras i vilket fall. Och med sånt här väder är det riktigt skönt att jobba ute.

Jag försöker planera lätta middagar nu, har inte tid att stå flera timmar och laga mat. Igår gjorde jag skånsk äggakaka i ugn, så gott. Riktigt bra och gott recept från Citygross matkassen, så det var andra gången jag gjorde det nu. Påminner mycket om ugnspannkaka, vilket egentligen inte är då konstigt...samma ingredienser ju. Denna var lite äggigare och så hade vi bacon istället för fläsk. Den stora skillnaden är att vi kör den i ugn istället för panna och på så sätt blir den lite luftigare. Supergott var det iallafall. Kan lägga ut receptet sen :)

Ni får ha en fortsatt fin dag.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar