tisdag 14 oktober 2014

När det äntligen är över!

*
Jaaaa, äntligen! Nu är värderingen gjord och man kan slappna av lite...med det iaf ;) Allt gick jättebra och mäklaren var väldigt imponerad av vårt hus. Vilket känns extra kul eftersom vi gjort så gott som allt själva, från ritning till bygge. Det är ju inget nytt hus, byggt från början 1898. Inte helt lätt har det varit eftersom man vet aldrig vad man stöter på i ett gammalt hus, det har varit mer eller mindre överraskningar hela vägen.  Men vi har fixat det och det känns så bra. Vi har ju snart totalrenoverat det och det enda stora vi har kvar nu är toaletten. Jag älskar verkligen detta hus även om det kostat mig väldigt mycket!
*
Men mäklaren var som sagt imponerad och sa -wow flera gånger. Då växer man lite grann. Nu var jag inte ens hemma utan jag tog Gucci och Savanna och gick en runda, lättare så än att han ska stå och skälla utanför fönstret hela tiden eller slemma ner mäklarens kostym *haha*
Skulle egentligen inte gått själv med Gucci, jag klarar inte det längre med mina leder. Dessutom håller jag på att repa mig från ett icke helt läkt ryggskott, inte så lämpligt att ha en 80 kilos vovve som drar då. Och jag fick åter igen bevis på att jag inte kan gå med Gucci själv, vi mötte nämligen 2 andra vovvar och Gucci blir som tokig. Han drog mig i backen två gånger på rad och jag verkligen kämpade med all kraft att hålla emot, han är så fruktansvärt stark den hunden. Lyckades till sist få ett bra grepp med kopplet och ställt mig över honon, men vet att jag inte haft en chans om Gucci verkligen velat. Den ena lilla hunden skrek som attan och jag var jätterädd att Gucci skadat honom, ägaren kollade men kunde inte se något. Tack och lov! Efteråt fick jag stå kvar i fem minuter och bara andas, var helt skakis :(
*
Vi var lite blöta när vi kom tillbaka, inget vidare väder igår. Men vi klarade oss undan regnet nästan hela rundan, och först när vi är nästan hemma ökar regnet på ordentligt.
*
Nu sitter jag iallafall på gympan, vi fick ju bytat dag p g a mitt ryggskott i fredags. Igår var jag så glad och upprymd på kvällen men idag känner jag mig bara ledsen, deppig och väldigt trött. Är väl sviterna efter stressen :( Jag är egentligen väldigt positiv och försöker inte fokusera på min sjukdom så mycket och på vad jag inte kan. Självklart måste jag lyssna på min kropp och rätta mig efter den, men försöker ändå vara positiv och fokusera mer på vad jag kan just då. Men ibland blir jag såå less, less på att alltid ha ont, less på att inte orka, less på situationen helt enkelt! Jag vill ju bara må bra och njuta av livet...
*
Nåja, det där går i vågor och det kommer bättre dagar. Idag ska jag tillåta mig att bara vara och försöka lägga mig tidigt.
*
Hur mår ni då? :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar