onsdag 8 oktober 2014

När man blivit ett år äldre!

*
Åhhh, har lyckats dra på mig en rejäl nackspärr under natten. Har sovit jättedåligt och haft jättesvårt att hitta något bra läge som inte gör ont. :o( Det går ner över hela axeln och ner i armen och t o m ner till skuldran. Har smort in med med Forevers msm salva nu och får nog ta en pilla oxå tror jag. Man blir så handikappad när man har nackspärr och jag har som vanligt massor att göra. :o) På måndag ska då värderingen äntligen bli av, skönt att få det avklarat. Gällande hemmet så orkar jag knappt bry mig längre :o( inte meningen att bara jag sa stressa för att få rensat och fint. Det är ju inte bara för värderingens skull man städar och rensar ju, framförallt för vår egen. Jag är sååååå vansinnigt trött på röra och blir det ingen bättring snart så flyttar jag helt enkelt. Det stressar mig för mycket, det tar så enormt mycket energi och efter 13år av röra känns det som det får vara nog nu! 

Nåja, slutpratat om det :o) Värderingen är iallafall snart över och saker blir lite lugnare (förhoppningsvis). Har inte haft så mycket tid med bloggen ju tyvärr p g a allt omkring, så nu hoppas jag att det ska bli bättring med det :o) 

Veckan som gått har rullat på i det vanliga tempot, bl a repat som vanligt :o)


Vi hade fint besök sist, Matti var och hjälpte oss med lite nya låtar, gav råd och tips. Ovärderligt!


Leffe gör rock`n roll hoppet :o)

Finaste väninnan har fyllt år, hon fyller år dagen före mig :o) Lustig slump det där.
Jag hade fixat ett fottema-paket med lite av varje.


Den här elektriska fotfilen fick hon, suverän för oss med värk. Jag hade nästan hoppats att hon redan hade köpt en sådan, så kunde jag tagit denna själv hahahaha Jag vill så gärna ha en :o) får så ont när jag ska fila mina fötter. Hon blev iallafall jätteglad :o) Jag köpte denna på Apoteket men det är många som säljer en, kolla här.


Och när man filat fossingarna behövs dem smörjas med en riktigt bra kräm, så en fotkräm från LOccitane fick hon :o) Här hittar ni den.


Och bästa skorna :o) I love, love, love mina Stylesnob. Ljuvligt sköna, och jag vet att Gulle har problem att hitta sköna skor. Så sist jag var hos henne fick hon prova mina och känna vad hon tyckte :o) jag sa ju självfallet inget om att jag tänkte köpa till henne så det blev en riktig överraskning och hon blev så glad!

Istället för en blombukett gjorde jag en vacker krans istället, något som ger glädje länge :o)




En vacker höstkrans piggar upp vardagen.

Vill ni beställa? Skriv till mig:
hanssonnina@hotmail.com

Så blev det fredag och jag fyllde år :o)
Eftersom Frank jobbade och skulle han sjungit med Savanna tidigt på morgonen hade hela dagen blivit helt galen med Savannas tider, sömn m.m. så bestämde vi att ta det på lördagen istället. Så fredagen var som vilken dag som helst...förutom att jag fick massor av gratulationer. Tusen tack alla!

Så iväg på gympa som vanligt :o)


Savanna var lite busig denna gång och fick komma ut till mig och vila lite. Hon har fått för sig att det är viktigt att komma först så vi jobbar med det här hemma nu. Men annars är hon jätteduktig och väldigt rörlig precis som jag. Jag har ju något som kallas hypermobility syndrome, d v s jag är överrörlig. Jag är extremt rörlig trots åder och värk, på gott och ont. Lätt att göra rörelser som jag får betala för sen i grov värk.

Efter gympan träffade vi Kevin i stan och han följde med oss och hjälpte till med handling av mat. Vi åkte till Lidl och trodde det skulle räcka, men som vanligt saknar dem en massa så jag ångrade att jag valde dem :o( Släppte av Kevin och fick sen köra vidare till Willys. Sååå onödigt, skulle valt Willys från början ju. Så dagen försvann i ett nafs och vi kom hem lagom till att få i oss lite mat och sen nattning.


Så kom lördagen med sång, 20 vackra röda rosor och nya remmar till mitt dragspel :o) Äntligen! Har haft tunna lädeerremmar som skurit in i axlarna och gjort så ont. Dessutom har inte dragspelet suttit så stabilt att jag jag fått jobba hårt med hela armarna, skuldrorna, axlarna, ryggen och det har varit en riktig plåga.



Sååå sköna remmar, otrolig skillnad för mig!

Tusen tack familjen för uppvaktningen (L)

Sen var det ridning bokat och denna gång hade Savanna bestämt att hon ville rida på Putte. Vi red bakom honom sist och Savanna är så glad för Putte som spelade i Ajax, så det fick bli Putte! :o)





Putte var verkligen sååå söt. En riktig buse oxå. Han siktade in sig på gräsplättar och buskar som han skulle käka på och så helt plötsligt började han springa. Savanna och jag fick oss några goa skratt av denna lilla buse. Det är så roligt för alla ponnys har verkligen så olika personlighet och det är så tydligt och sååå charmigt!

Savanna är verkligen superduktig och hon älskar verkligen att rida. Och jag älskar verkligen dessa stunder :o) För det första så är det en aktivitet där jag vet var jag har henne hahahahahahaha, annars springer hon alltid runt och är överallt :OP Men framförallt så är det en riktig mysig lugn stund där vi gör något tillsammans. Även om jag "bara går" och håller hästen och Savanna "bara sitter" så pratar vi en massa och skrattar och verkligen njuter. Än sålänge har vi haft jättetur med vädret oxå. Jag är sååå glad att vi hittat Kummingårdens ridlekis, ett riktigt toppenställe!

Efteråt körde vi bort till Kevin och Emma för att hämta Kevin och lilleman, hon erbjöd att hjälpa mig med maten inför söndagens födelsedagsmiddag med familjen.


Världens coolaste lilla tjej, åh vad jag älskar dig!


Finaste barn barnet!

Såg när jag var där att ungdomarna hade väääldigt mycket tvätt och jag vet att dem bara har en tvättmaskin i fastigheten så jag sa till dem att plocka ihop tvätten så kan dem tvätta hemma. Men OJ, vad mycket tvätt!!!

Vi bestämde oss för att ta en tripp till skogen först, vädret var helt fantastiskt så det var bara synd att sitta inne. Så vi körde till Klagshamns lilla skogsområde.






Det var sååå vackert! Dock inte så mycket röda och gula blad än som jag hade väntat mig, ville plocka lite till pynt. Men vackert och skönt!
Sen hem och laga lite mat och börja tvätta och så var den dagen nästan slut :o)

Och så blev det söndag!



Plankstek stod på menyn!
Gjorde en kombo av vanlig plankstek, filét mignon black and white och fläskfilé Oscar...eller jag glömde räkorna när vi skulle äta så det blev aldrig nån fläskfilé Oscar :o)

Det är inte svårt att göra planka men vi hade nya plankor som var tvungna att brännas in så vi höll på nästan hela dagen med allt. Så när det väl var tid att äta var jag inte alls hungrig :o( blir lätt så när man stått med mat i så många timmar. Det var såklart supergott, men åt knappt nånting. Men de andra åt för glatta livet och det var det viktigaste för mig!

Gällande ungdomarnas tvätt så blev det 20 maskiner!!! Kan ni fatta hur mycket tvätt!!! Jag tvättade och tvättade och tvättade och tvättade, som tur var var vädret fint så vi kunde hänga den ute. Den hade aldrig torkat annars. Jag gillar visserligen att tvätta och vill inte att någon annan "mixtrar" med mina maskiner, men 20 maskiner!!! Helt galet! Men när tvätten är ren och den börjar försvinna från golvet och istället samlas i fina vikta tvätthögar, då mår jag bra :o)

Så var helgen slut och jag likaså :o) måndag och tisdag har varit väldigt lugna och både Savanna och jag har varit ganska trötta. Nu sitter jag här med nackspärr som förvårar städning inför värderingen :o( Ja, det löser sig på nått sätt...känner ändå inte för att sitta inne i så fint väder.

Hur mår ni???
Hur har eran helg varit?

Hoppas vi ses snart igen, tills dess...ta hand om er :o)

Kram

4 kommentarer:

  1. Hej Nina!

    Är det något speciellt som du saknar, som jag kan skicka vidare som önskemål till våra inköpare?

    Mvh
    Lidl Sverige/Mira

    SvaraRadera
  2. Hej Mira!
    Roligt att du hittat hit :o)
    Det var väldigt brist i grönsakssortimentet, likaså inga glutenfria produkter :o( Däremot blev jag glatt överraskad över det laktosfria sortimentet som ökat :)
    Lite att välja på bland djurmaten oxå tyvärr.
    Tack för intresset.
    Mvh Nina

    SvaraRadera
  3. En mycket kär häst, rekommenderar Savanna att alltid rida på denna häst ;) Hoppas att du/ni mår bra
    många kramar till er alla, Med vänlig hälsning PUTTE

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej goa Putte!
      Haha, ja hästen Putte är lika god som du :)
      Saknar dig.
      Bamsekram

      Radera