söndag 12 oktober 2014

När man har otur!!!

*
Hej alla!
Hur har ni det?


Kommer ni ihåg att jag berättade att jag vaknade med värsta nackspärren i veckan? Jag smörjde mig och tog Ipren och det gick ganska bra, kunde röra mig hyffsat och städade och tränade dragspel precis som planerat. På torsdagen var det tid för rep och tro det eller ej, vrider mig och drt smäller till och låser sig i ryggen...RYGGSKOTT!!! Neeeej, inte nu när värderingen ska ske på måndag.
Jag klarade mig igenom repan trots smärtorna och illamående, så det var hem och smörja både nacke, rygg och höft och så vila. På fredagen kommer jag knappt ur sängen :( Frank var på jobb och Savanna hade gympadag, men det var bara att glömma. :( Gympan kan vi ju ta igen en annan dag  (stor fördel hos The little gym) men just denna vecka var det utklädning i temat cirkus. Så jag var lite ledsen för att Savanna missade det :(


Mina livräddare nu en vecka.
Vetebältet med kardborre från Lundmyr är verkligen guld värd vid värk. Har sprungit med detta nästan konstant nu. Ska investera i ett till tror jag. Har andra vetekuddar men dem funkar ju bara om man ligger still. Detta häftar du fast var du vill och det stannar på plats. Ni kan hitta det här.


Dessa har oxå varit guld värda. Smärtstillande på tub kan man säga :)
Den röda går verkligen djupt och ger en varm skön känsla, nackdelen är att den luktar ganska starkt av liniment. Denna kan jämföras med Forevers heat lotion. Den vita är från Forever och är doftfri vilket är ett stort plus om man ska gå någonstans och inte vill dofta starkt. Den innehåller oxå msm som hjälper mot inflammation, vilket jag äter som kosttillskott redan. Ska berätta mer om det snart.

Den röda kan du hitta i stormarknader som Coop, Ica m fl annars Forevers heat lotion här. Forever  msm salva kan du hitta här

När man har ryggskott är det väldigt bra att gå, så när Frank kom hem gick vi en runda tillsammans. Det kändes jätteskönt men oj vad trött jag blev, tar på krafterna  att ha ont hela tiden. Så när vi kom hem fixade vi lite mat, Savanna hade beställt pannkakor vilket passade bra en dag som denna. Annars tycker jag inte pannkakor är nån mat direkt, mer lunch eller fika. Men som sagt, passade perfekt denna dag.





Världens skönaste promenadskor från Nike, Nike shox!



Vi stannade ute en stund efter promenaden, vädret var ju ljuvligt. Man får ju passa på. :)


Efter maten gjorde vi oss alla iordning och vid 21 tiden låg vi i sängen och skulle kolla film. Alla var trötta och jag kunde känna hur min kropp tog en djup suck och riktigt pustade ut när jag la mig ner!
Så blev det lördag. Jag fick sovmorgon och låg ända till 12, det var såååå skönt och välbehövligt. Var verkligen helt slut! I normala fall tar det någon timme för min kropp att mjukna till och bli någerlunda användarsduglig (haha) men med ryggskott och nackspärr har det tagit ännu läääängre tid. Har försökt städa lite och lite har jag gjort, men ooojjj vad det går sakta. Och allt nedanför midjan har varit jättetufft eftersom jag knappt kunnat bocka mig.

Känns lite bättre idag men fortfarande väldigt begränsad :( så jag fortsätter att köra med mina salvor, vetebältet och Ipren. Och så försöka ta det försiktigt bara. Colin är hemma å hjälper till så det känns skönt och Frank kör sitt race så förhoppningsvis så blir vi färdiga. :)

Vad ska ni göra denna sköna söndag då?
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar