lördag 25 oktober 2014

När veckan innehållit lite av varje!

*
Ja, tiden rullar på och det fisysselsättninga tiden något att sysselsätta sig med :) särskilt med en 3 åring vars ben är fulla med spring. När jag började detta inlägg satt jag på gympan, det blir liksom lite bloggtid för mig då. Men Savanna var väldans orolig och fick komma ut till mig flera ggr så det blev inte nån reda med bloggningen. Efter det hade vi en massa annat att göra så det har inte funnits tid av avsluta. Men nu ligger jag här och inte kan sova, fick t o m gå ner å ta mig lite att äta för magen kurrade och jag började må illa.



Nåja, det var alltså gympa idag och det gick väl si och så med den. Så fort fröknarna tittar bort sticker Savanna till en annan station haha. Men tror det var lite extra oroligt idag oxå för det var två helt nya fröknar. Trots att Savanna är väldig framåt och oblyg kan hon vara väldigt känslig med förändringar. Och gällande det mesta så förbereder jag alltid henne när det ska hända ngt nytt eller om jag vet att något ska ändras, men denna gång visste jag inte så det var inte så lätt.


Jag fick hem ett jättefint handgjort armband i veckan. Är med i en grupp på Facebook och där har en paketkedja bildats som såklart är frivillig. Och är man med där ska man skicka en gåva till den som står under och så får man en från den som står över. Väldigt kul idé faktiskt :)

Så börjar beställningarna trilla in igen och jag har massor att göra förmodligen fram till jul. Superroligt! :)

 

Var dock lite less häromnatten, satt till kl 3 och sydde klart en beställning. Kunde knappt se rakt så trött jag var. Hade bara några smådetaljer kvar och upptäcker att jag satt vingarna på fel håll, bläääää! Så ledsen jag blev. Så dagen efter var det bara att sprätta upp, tömma ur, vända ut och in, nåla rätt, sy ihop, vända rätt, fylla, sy ihop sista och sen kunde jag äntligen göra de sista detaljerna :) puha!


Tada, så var den färdig!

Besök gärna min sida Pyttipanna på Facebook så kan ni se mer som jag gjort. Kommer nog snart ha en tävling där oxå. Annars kan ni bara maila mig på hanssonnina@hotmail.com om ni är intresserade.




Vi har hunnit baka lite oxå, både bröd och knäckebröd. Glutenfritt såklart :)


Vi träffade min mamma en dag. Jag ska sy ett överkadt till henne så vi var och köpte tyg och letade tillbehör. Lite mat i magen fick vi oxå på kniv och gaffel. Savanna fick ett jättegulligt halsband och hon blev jätteglad!





Sen har vi ridit igen. Underbar sysselsättning både för mig och Savanna.




Och sist men inte minst så har vi spelat :)

Men nu måste jag verkligen försöka sova, fattar inte att jag inte är trött. Men sen på morgonen, ojojoj. Då är jag sååå seg och vet knappt var jag är. Skitjobbigt :(

Hoppas ni alla har det bra iallafall och att ni tar hand om er. 
Ses snart igen.
kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar