söndag 23 november 2014

När bilen pajat, jag fick en mammakväll och lördagen är ett blurr!

Haha, ja det var lite svårt där med titeln idag. Ibland står det bara still liksom. Och det kan man verkligen säga om gårdagen oxå...men först:

HEJ! :)

Hur har ni det? Har helgen varit bra?

I fredags var jag ju iväg på gympan som ni vet. Efter där körde vi för att hämta ett paket med bl a lera till Savanna som hon längtat efter. Ända från att jag körde hemifrån tyckte det var något annorlunda med bilen, kändes precis som där låg något motstånd. Ja, som när handbromsen ligger på men det gjorde den ju inte. Tänkte väl att det blir bättre när bilen blivit varm, men det blev det inte. När vi kom fram till gympan tyckte jag det luktade konstigt i luften, men gympan ligger i en industriby så trodde det var därför. Efter gympan kör vi till Mobilia, tycker bilen går lite lättare men att den kändes lustig vid rödljus och stopp. Parkerar i p huset och ingen doft som innan så reagerar inte. Sätter oss i bilen och kör till Svågertorp för att köpa en pölse till Savanna, då luktar det riktigt mycket. Ringer till Frank och berättar som precis kommit hem efter jobb och har ingen företagsbil för den är lämnad på verkstad. Jag berättar att det känns som handbromsen ligger på och att det luktar konstigt, kollar under huven men allt ser fint ut. Därefter kör jag bilen med handbromsen i några gånger, fram och tillbaka. Vet att handbromsen kan sätta sig ibland. Sen hemåt och tycker faktiskt att bilen går lättare. När jag kommer hem konstaterar Frank att det är handbromsen som satt sig men tror att det har släppt.

In och fixa till mig snabbt och blir sen hämtad och använder inte bilen mer denna dag :)

Neeeej Gucci, slemma inte på mig!

Ombytt och färdig för utgång.

Det var alltså tid för kultiskväll och gåsätande :)

Gert

Leffe

Kenta

Mattis orkester stod för underhållningen denna kväll. Lite sentimental kväll blev det eftersom detta var deras allra sista spelning :(

Gert och Thessan

Det var en jättetrevlig kväll med gott sällskap, god mat och fin musik.

Gårdagen var det lite sämre med, fungerande inte alls. Trött och tandvärk, råkade pilka av en bit på visdomstanden efter gåsen. Så det var mest soffläge hela dagen och Frank fick handla en pizza till middag. Men när Frank var iväg märkte han att bromsen fortfarande låg på och det luktade igen, så han tror att vajern gått av. Det är så typiskt för vi har en massa vi behöver fixa. Älskar att bo här ute men har man ingen bil så kan det bli problematiskt. Har ingen pakethållare på min cykel heller, annars hade man satt en cykelsits där och cyklat med Savanna. Det finns iallafall inget utrymme nu för trasiga bilar, kunde knappt kommit mer olägligt :(

Idag blir det nog lite pynt och sen mer praktiska sysslor. Vad ska ni hitta på?

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar