fredag 21 november 2014

När inspirationen sinar lite grann!

Hej :)

Hur mår ni?

Här är det lågt på inspirationsnivån för tillfället, orden vill liksom inte komma...varken via mun eller tanken är väl hösten, kylan och brist på solstrålarna som gör det. Längtar verkligen till julens alla ljus och värmen omkring den. Vi försöker hålla humöret uppe med hjälp av pyssel och pynt, tänkte vara klar iallafall till första advent. Iallafall med en del, sen kan krubba och kalles jul komma efter hand. Försöker göra något juligt varje dag nu och de senaste dagarna har jag bundit en massa kransar :)

Vill ni beställa en julkrans så maila mig på hanssonnina@hotmail.com

Sen har jag ju en massa beställningar, väldigt glad för det. Många som är sugna på ugglorna, och det kan jag förstå. En riktig toppenjulklapp ju...både till sig själv och andra :)

Ännu en färdig för flytt!

Det är alltså en fjärrkontrolluggla, vilket innebär att den har en ficka fram så man kan förvara sina fjärrkontroller där. Väldans smart :) Även här kan ni maila mig vid intresse.

Syr lite annat emellan, julstrumpor, multipåsar och lite julklappar. Är för övrigt så gott som klar med julklapparna i år, sånär på några som ska sys. Blir inte mycket julklappar i år, och faktiskt så känns det ganska befriande. Både tidsmässigt och pengamässigt.

I år blir det en lugn sparsam jul och vi blir inte så många. Och även om jag älskar när vi är många så är det ändå mycket jobb med det, så någon jul kan det vara skönt med lite lugnare tempo. 

Hur ska ni fira er jul i år?

Sitter på gympan nu och njuter av några minuter för mig själv, ger mig en chans att blogga lite oxå med gott samvete :) Och ikväll ska jag faktiskt på gammeldans :) dumt namn egentligen eftersom det spelas mer vanlig dansmusik än gammalt :) Men gammeldans och så ska vi äta gås, ska bli gott. 
Snart kommer sessan så tänkte avsluta nu, vi måste sticka direkt idag. Ska hinna hämta ett paket och sen hem och fixa till mig...har ingen aaaaaning om vad jag ska ha på mig.

Önskar er en fortsatt trevlig fredag och även en trevlig helg. Ses snart.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar