tisdag 11 november 2014

När söndagen gick i julens tecken!

Hej igen :)

Förlåt min måndagsfrånvaro, var nog allmänt lite frånvarande hela dagen. Haha

Hur mår ni?

Själv så känner jag mig lite trött och småförkyld, svullen i halsen och sådär småslemmig (inte jag då utan i halsen haha), smått glansig i ögonen och småsnörvlar. Inget större, det ligger bara där och småputtrar. Får bli en silvergrogg ikväll :) Savanna är lite småtrött men i övrigt inget annat, hoppas vi slipper få något mer än detta.

Vår söndag gick alltså i julen tecken, vi åkte till Vellingeblomman och dem har ju satt igång med sin julutställning...d v s tomtestigen :)

Savanna fastnade vid denna länge, hon har pratat mycket om snö och vintern i år. Hoppas nu bara det blir bättre än förra året så vi kan bygga snögubbar, snölyktor, göra snöänglar och åka pulka!

Såååå söta ♥

Savanna sprang och hämtade pynt och klädde alla granar, både de utan pynt och de med fick lite extra.

Dem här gillade jag, borde ju inte vara några problem att fixa själv.

Fanns massor av pill och prål för en liten sessa att undersöka :) så kunde man oxå höra mig utbrista - akta! - porslin! - var försiktig! med jämna mellanrum.

Tomtens verkstad.

Skridskor är oxå något vi pratat mycket om, så blir nog till att testa snart.

Tomten snarkade så det hördes i hela Vb, Savanna försökte väcka honom utan någon lycka :( Men vi kom fram till att han behöver vila upp sig till julafton så han orkar dela ut alla klapparna.

Brevid tomten hängde säcken där man kan lämna sina nappar. Vi har ju bestämt och pratat mycket om att Savanna ska lämna sina nappar till tomten på julafton, något som både Colin och Kevin gjort julen efter de fyllt 3. Jag frågade om hon ville lämna här istället men det ville hon inte :) hon ville vänta till tomten kommer. Colin och Kevin har båda varit väldigt lätta med det mesta, börja med mat, sluta med blöja, lämna nappar m.m. Men nästan allt har varit omständigt med Savanna, så räknar med att det inte kommer bli helt lätt att sluta med napp. Väntar mig en väldig massa gnäll och skrik. Men vi får se :) hon kan ju konsten att överraska.


Fikadax!!!
Dem har byggt om Farmor Idas cafe och det kan jag förstå eftersom det nästan alltid var smockfullt och trångt. Den gamla mysiga delen fanns oxå kvar och sen har dem utökat med en jättestor avdelning där även serveringen och det nya köket ligger. Ser att dem försökt bevara den gamla mysiga stilen, men dem lyckas inte riktigt med det, serveringen känns som en skolmatsalsservering (oj, långt ord det där). Men så är det ju så med nybyggt. Men det var fint och en smart grej dem gjort är att dem kan öppna upp hela sidan på sommaren, så det var väldans fiffigt tänkt.

Savanna fick själv välja fika så det blev köttbullsmacka, och jag valde en räkmacka för en gångs skull. Älskar att dem har så bra sortiment gällande det glutenfria.

Savanna satt så otroligt fint under hela fikan så jag var väldigt förvånad. Gissar att hon var hungrig för hon hivade in köttbulle efter köttbulle. haha
Själv orkade jag inte hela min räksmörgås, vet inte vad det är med mig och ätandet nuförtiden?


Det här gillade jag, koppar i massor! Såååå vackert.

Och Savanna fortsätter pynta :)

Gissa om Savanna gillade detta då! Hon såg ut som hon var i sjunde himlen.
Hon tyckte vi kunde köpa detta och ha hemma, hon skulle sitta på hästen och jag i vagnen :)

Rosa stora rosor i julgranen, kan det bli bättre?

Och krubban såklart, fast med figurer lika stora som Savanna. Häftigt!

Vi var bland dem sista som gick ut och det var väldigt lungt och skönt på Vb trots att det var söndag. Efteråt körde vi och hämtade Colin som vi inte träffat på länge, Savanna saknar verkligen sina storebrödrar när det gått lite tid. Men så är det ju med unga, dem har fullt upp med sitt. Colin har fullt upp med sin musik och har precis varit i Stockholm för en radioshow och annan marknadsföring. Ja, och Kevin är ju pappa nu och har fullt upp med det.

Savanna och jag hade iallafall en jättemysig helg, lugn och skön och fokus på Savanna. Lite tråkigt är det ju att F nästan aldrig har tid att vara med, han har fullt upp med sin musik...och allt vad det innebär. Förr var jag väldigt ledsen för detta, men nu är jag så van och tycker mest det är tråkigt för Savannas skull :( För visst hade det varit så mycket roligare för henne om både mamma och pappa var med. Men men, vi är ju alla olika...

Idag håller vi iallafall oss hemma, lite lek, lite mys, lite städ m.m. och eld i brasan måste vi ha...så kallt nu brrrr. Hoppas ni alla har det bra och får en fin tisdagskväll.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar