lördag 29 november 2014

När tiden inte räcker till!

Hej allesammans!

Hur mår ni? Ni får ursäkta min frånvaro, det är alldeles för mycket nu som ska hinnas med. Dagarna räcker inte till, skulle behövt en hel massa timmar till per dygn. Går dessutom och lägger mig alldeles för sent varje kväll...titta bara vad kl är nu :( 01:37...otroligt! 

Det är mycket beställningar nu, både kransar och ugglor och annat smått och gott. Emellanåt måste man även köra iväg och fylla på lite med material och både igår och idag var jag iväg.

Alltså, jag bara älskar att handla blommor och tillbehör. Kan gå där i timmar och bara njuter av allt vackert. Det är en himla tur att man kan begränsa sig :P



Ja, där har ni några jag gjort :) De tre översta är våra egna som vi har här hemma. Jag fixar kransar hela December så bara skriv till mig om ni är intresserade :)
hanssonnina@hotmail.com

Egentligen är det ju precis som det vara en månad innan julafton, men det är tufft att hinna med allt. Vi själva vill ju oxå hinna pyssla lite och pynta inför 1a advent. 

Den här fantastisk fina rumsgranen finns förresten till försäljning om ni är intresserade och även vackra trollhasselgrenar. Granen mår bäst inne och så himla roligare gå bort blomma än t e x den vanliga julrosen. Man kan oxå ha den själv, sätta i en snygg kruka och dekorera med något vackert. Eller bara ha den som den här. Ääälskar dem!

Vi har iallafall hunnit med en del pynt och fått upp stjärnor och så, några kvar som jag hoppas komma på plats imorgon. Kommer mer bilder efterhand :) Men upptäcker nu, särskilt när solen tittar fram, att jag verkligen skulle behövt en fönsterputsning.

Ja, sen fyllde ju Kevin år för någon vecka sedan. Jag hade handlat och förberett för middag här men så var lilleman sjuk och det blev inställt. Så det blev till att laga och steka allt upptinat och så frysa igen.


Sen hade vi ju strålande sol någon dag så då fixsde jag med det där ute...in med olivträden för vintervila. Rensa uterummet, hänga av persiennerna, ta in kuddar, filtar m.m.

Förresten, kan ni gissa vad detta är?

det är vår handbroms broms :P

Som ni säkert kommer ihåg så skrev jag sist att bilen gått isönder. Frank körde iväg med bilen till en kompis som konstaterade att handbromsen låg på och sen lossade på den underfrån och så fick vi strikta order om att INTE dra inhandbromsen igen! Och vad tror ni att det första jag gör är! Haha

Typiskt nog var vi inte hemma och vi märker det när vi ska in och äta på Mac Donalds och det osar, samma doft som jag kände häromdagen. Så Frank fick ringt till killen som hjälpt oss så han kunde få förklarat för sig exakt............................

zzzzzzzzzzzzzzz...
och precis där somnade jag hahaha

Men nu är jag vaken igen och tillbax :) så tillbaka till bilen. Ja, Frank fick iaf ringt Bo som han heter för att få förklarat för sig var han kan lossa på bromsen. Så Frank löste det. Och för att nu förhindra att man i ren automatik drar i handbromsen har vi nu satt en handbroms broms :D


Idag vaknade både Savanna och jag med värsta förkylningen så det blir till att inhandla en hel massa lime och silvergrogga. Sen ska det sys och pyntas färdigt inför advent imorgon. Älskar alla ljusen under jul. Vi behöver verkligen allt extra ljus vi kan få under denna årstiden. Solen skiner där ute och gör en på bättre humör, riktigt skogsväder egentligen. :)

Vad ska ni hitta på denna soliga lördag då? Är det pynt på gång? 
Önskar er iallafall en fortsatt fin helg.

Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar