måndag 3 november 2014

När vi hade tur med vädret!

Ja, det hade vi verkligen idag. Inte en droppe regn och solen stod högt på himlen under hela ridturen. Som vilken sensommardag som helst med milda vindar och blå himmel, suuuperskönt!

Det var alltså tid för ridning idag igen, kändes som väldigt längesen p g a att vi inte red förra helgen. Jag spelade ju både lördag och söndag förra helgen, dessutom är det ganska svårt att få tider. Man får helt enkelt gå in dagligen för att kolla återbud.

Savanna är verkligen superglad för hästar, hon säger att hon vill bara pussa och krama dem hela tiden :) goa unge. Idag ville Savanba rida på Putte men han var tyvärr bokad så vi valde Loke istället som påminner mycket om Putte. Loke var sååå himla söt och jättelen, han buffade mot mig fler gånger precis som han ville visa sitt accepterande av mig :) Men oj så slö han var haha, han gick sååå sakta och när vi skulle trava var han väldigt svår att få igång :) Nog den häst som jag tycker varit sötast av alla ♥

Efter ridturen köpte vi lite fika och Savanna kunde leka på lekplatsen lite, vädret var som sagt underbart och vi hade ingen tid att passa. Men när alla andra gått tyckte jag att nu får nog vi oxå bege oss...det tyckte förstås inte Savanna, men så fick det bli :)

Därefter körde vi bort en sväng till Kevin och Emma, hade lite brev att lämna och så ville jag ju träffa barn barnet...saknat honom jättemycket. Köpte med mig lite fika oxå till oss, glutenfri kladdkaka och vispgrädde och så glutenfria pepparkakor och juice till barnen...ja, dem fick såklart kladdkaka oxå.

Ja, sen var det bara att bege sig hemåt för att göra lite mat. Gjorde väldigt enkelt, stekte fläskfile och kokade blomkål och broccoli. Enkelt men hur gott som helst :)

Sen var det bara att sätta sig och sy lite, fler ugglor på gång :) Tror inte jag har visat den sista jag gjorde, något liknande blir det nog till den egna soffan. Har ju inte hunnit göra till mig själv än :) men det blir inte en massa mönster på den iaf, gillar det mer stilrent.

Ja, gårdagen var ingen höjdare känslomässigt och jag har även grubblat mycket idag. Jag har inte varit lika nära till gråt idag, vilket känns skönt, men jag har känt mig ännu mer beslutsam över vissa saker jag funderar över. Så det kommer hända grejer så småningom.

Hur har er söndag varit då?

Kram å natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar