måndag 22 december 2014

När det oväntade händer!

Hjälp, det som inte får hända har hänt! Kräkts hela natten och magen är helt i uppror :( skulle ut för sista julshoppingen idag, men har istället bara kunnat sova/vila hela dagen! Är helt matt och yr och illamående hela tiden :( Väldigt dåligt tillfälle att bli sjuk på, kunde ju kommit i mellandagarna isåfall *buhu* 

Men, i denna familj får man inte vara sjuk för länge. 1 dag är nock sen upp å hoppa igen. Och kan man vara uppe (i form av att ligga i soffan istället för sängen) då är man inte tillräckligt sjuk! Ingen sympati och omtanke här inte. Så jag hoppas verkligen att jag orkar lite mer imorgon. Har Savanna och måste ut och handla (trots förlamande trötthet) så behöver verkligen krafterna.

Jag vet egentligen inte vad jag är sjuk i, kan vara kräksjukan. Men oxå att jag fått gluten i mig, det slår ju ut mig totalt :( Tar tre veckor för mig att läka efter en glutenattack!

Har iallafall tvingat mig att äta 3 ggr idag, 2 ggr med smörtäckta knäckemackor och en gång lyckades jag få i mig kokt lax och ris. Sen har det blivit en hel del Coca. Sovit i flera omgånger, men efter maten var det soffan som gällde. Så nu gäller det att hålla tummarna för att vi får nån jul överhuvudtaget :(

Å veckorna susar förbi....rep i torsdags och gympa på fredagen som vanligt!


Glossyboxen kom oxå i fredags, full med godsaker. Väldigt bra saker denna gång faktiskt. Men jag har sagt upp detta och trodde att förra var den sista, men tydligen inte.

I lördags var vi och red. Vi hade sådan himla tur för precis när vi kommer tillbaka och ska ställa hästarna, då öppnar himlen sig.

Så där satt vi under tak med smattrande regn och fikade på saft och pepparkakor. Hur mysigt som helst.
Denna gång red vi på en kille som heter Oscar, supersöt. Men han naffsade mig i benen flera gånger så tror inte det blir han fler ggr. Hade jag fått bestämma hade det blivit Loke eller Putte varenda gång. Dem är såååå söta, bruna, lurviga och snälla. Och dem har verkligen ingen brådska merän när det vankas mat :) Men Savanna verkar ha en förkärlek till de mörkbruna och de svarta, och det är ju klart hon som ska välja.

Efter ridningen körde Savanna och jag och hämtade Emma och barnbarnet, vi hade planerat att åka till Emporia. Men det blev aldrig så, vi sköt upp det istället till idag måndag. Så vi åkte hem och mös hemma istället.

Goaste barnbarnet ♥
Han är så stor och så otroligt snabblärd, väldigt rolig ålder detta :)

Tacos har vi avnjutit 2 kvällar faktiskt och så gjorde vi lite julgodis igår oxå. Mozartkulor, väldigt lätta att göra.

Dem blev supergoda, fast nu mår jag mest illa när jag tittar på dem :S

Det här har varit min utsikt hela kvällen...

min utsikt och värme, frysit som attan.
Ser ni den fina blomman till höger? Den kom faktiskt Kenta hit med idag som en liten julklapp, väldigt gulligt av honom :)

Men nu ser jag i kors, behöver få sova. 

Hur mår ni förresten?

Håll gärna tummarna på att jag mår bättre imorgon och hoppas vi ses snart.

natti å kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar