tisdag 16 december 2014

När julen närmar sig med stormsteg!

Hejsan allesammans!

Hur mår ni?

Vi fortsätter med vår sjukstuga. Jag känner mig väl lite på bättringsväg fast oerhört trött, men nu har Frank åkt på den sega förkylningen och Savanna har åkt på det igen. Bläää!!! Förmodligen inte samma bacelusk, florerar ju hur mycket olika virus som helst nu.

Lite kort vad som hänt sedan sist är ett rep, fast jag orkade inte så mycket. Blev mest att sortera lite papper och skriva ned allt som ska göras/tränas in. Allt måste skrivas ner när jag mår såhär för hjärnan vill inte riktigt fungera :(

På fredagen var det tid för Savannas gympa, efteråt körde vi och handla och sen hem och tidigt i säng. Trötta som bara den.

Lördag var det dax för ridning! Så himla kul och så himla längesen. Var lite orolig på fredagkvällen när stormen Alexander höll väsen, men kollade väderrapporten som visade att det t o m skulle bli strålande sol :)

Och det hade vi verkligen oxå. Vädret var riktigt toppen och jag och Savanna njöt verkligen.

Denna gång ville Savanna rida på Molly, och vi hade turen att hon var ledig oxå :) Är inte lika uppbokat nu när ylan kommit så lättare att få tider och få den häst man vill ha :)

Alla hästarna var sååå söta med sin lite längre vinterpäls. Så ulliga och gosiga. 

Efter ridning och fika körde vi hem för att byta kläder och sen iväg till Svågertorp för lite ärenden.

Bl a lite tygshopping :)

Vi slutade på Ikea och åt även mat där.

Sen hem för mys och lördagsgodis till en viss liten sessa.

På söndagen blev det grandag. Vi skulle åkt och huggit egen, men jag mådde så dåligt efterfrukost att jag fick lägga mig en stund.

Så vi körde till Bunkeflo istället för där brukar dem ha fantastiskt fina granar.

En riktigt tjock fin Kalle Anka gran hittade vi, supernöjda.

Så efter vi klätt den och plockat undan var det kväll och nattedax, så var söndagen oxå slut!

Igår bestämde jag mig för att göra den där bocken jag pratat om. Har gjort nått år tidigare men det var mycket jobbigare än vad jag kom ihåg. Kanske för att jag inte är på topp? Men fick pausa många gånger så det tog mig hela dagen att få den klar. Blev inte riktigt nöjd men orkade inte mer så bestämde mig för att den var färdig. Benen blev lite för långa oxå tyckte jag, så bocken fick sitta istället för stå. haha

Men tyckte han blev väldigt söt iallafall :)

Hade en del att göra på datorn som jag satte igång med när Savanna till sist somnat, har blivit lite galet med sovtiderna nu när vi varit sjuka. Får ta fatt i det snart! Det blev iallafall sent i säng, alldeles för sent :( La mig i sängen och började skriva detta inlägg men ögonen blev bara tyngre och tyngre, så orkade inte skriva färdigt det :)

Men ny dag och nya friska tag. Har fullt med sysselsättningar som väntar, så det är bara att ta fatt i. Hoppas ni alla har det toppen och att vi ses snart :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar