måndag 1 december 2014

När lökarna är för stora!

Hej.
Har ni haft en bra dag?

Här är det oförändrat :( försökt vara aktiv med beställningar men det gick ju inte ens att tänka. Satte mig bara och stirrade på symaskinen. Helt onödigt att kanske göra några retliga småfel för man inte är på topp. Blev helt kallsvettig och utmattad bara av att prata dessutom :( så ansträngningar har inte varit det bästa idag.

Savanna och jag gick ju upp och la oss en stund och kollade film innan idag, jag kunde inte somna men Savanna kunde. Lät henne sova en stund, vill ju inte att hon ska vara vaken hela natten.

När vi hade gått ner igen orkade jag t o m diska, iallafall så länge jag stod still. Men när Savanna oxå skulle diska så blev det lite jobbigt...då gick pulsen upp. :) Lagat mat har jag oxå gjort, men efter maten var jag totalt orkeslös. Borde egentligen bara legat idag, men vad gör man :(

På tal om överskriften då :)

Sådan här lökar menar jag då såklart :)


och jag älskar att sätta dem i sådan här vasar/glas. Eller lite mindre i sådana här:


Faktiskt så har jag inte behövt köpa en enda lök i år, alla har jag lyckats hålla i liv sedan förra julen otroligt nog :) Amaryllisen har t o m blommat som bara den i trädgården i somras. Så nu ska det bli spännande att se om Amaryllisen vill blomma till jul. Hyacinterna ser jag redan att dem kommer blomma, känns kul!

Iallafall, när jag skulle ta in alla lökarna och sätta dem i respektive glas så är två av dem helt gigantiska, dem satt t o m ihop två och två. Så det var bara att glömma att sätta dem i ovan tänkt vas. Så jag hittade en annan lösning för den ena:


I en jättevas istället med lite grenar, bark och annad prydnad. Hade nån liten Hyacintlök oxå över som fick plats.

Nu har jag en gigantisk Amaryllis kvar att placera ut, men det rotsystemet var enormt och jag fick inte ens loss jorden emellan rötterna. Så det blir nog bara i en kruka. Ska bli otroligt kul och se om dem blommar. Hoppas det, Amaryllis är ju så vacker.

Nä, nu måste jag få sova lite. Trycket på pannan börjar bre ut över hela ansiktet och bihålorna spänns. Helt otroligt hur mycket snor man kan få ut, egentligen inte alls konstigt att det trycker och spänner.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar