söndag 28 december 2014

När man har nyårstankar!

Nytt år, nya äventyr sägs det ju. Varje nyår blir jag så fundersam, blickar tillbaka på det gågna året och funderar på hur kommande år ska bli. Förhoppningsvis blir det bättre för det kan alltid bli bättre...men sämre oxå tyvärr. Jag tror att mitt kommande år blir kämpigt och tufft, men att det i slutändan resulterar i något bra. Jag har vissa måsten som jag måste ta fatt i nästa år. Jag måste t ex hitta en bra läkare (igen!!! *suck*) som kan hjälpa mig med utredning av min arbetsförmåga, värken i mina tummar/fingrar m.m. Detta måste bara ske i år,  måste få rätsida på detta en gång för alla. Det kommer ta enormt av kraft från mig, men jag måste och det kommer vara en sådan befrielse när det är gjort.

En annan sak som jag tror kommer hända är att jag kommer flytta. Savanna ska börja på dagis oxå hade jag tänkt. Tror jag kommer sälja av min blomsterverkstad, och har bestämt mig för att rensa ut rejält bland mina kläder och skor. Har en massa andra tankar och planeringar oxå. Det som är lite lustigt i år är att jag har så många känningar/vibbar inför kommande året...brukar vara ganska "nollställd" och inte ha någon aning om vad som väntar kommande år. Men i år känner jag mig beslutsam och säker på att vissa saker kommer hända, lite lustiga känslor. Säker kan man ju aldrig vara såklart, men jag känner mig så säker som jag kan vara iallafall. Haha.

Något som jag är eeextremt trött på är att bry mig om folk som inte bryr sig ett dugg om mig. Folk som faktiskt t o m behandlat mig illa, och det ska bli ett slut på det oxå.  Något jag faktiskt redan betalt ett högt pris för i mitt liv, min hälsa!

Om vi blickar bakåt så har det varit ett ganska tufft år, mycket sorg...både känslomässigt på personlit plan och så min älskade mormor som gick bort :( Men det har oxå varit fullt med kärlek från både barn och barnbarn. Bara tänk, jag är Farmor till världens underbaraste lilla kille. Och samtidigt är jag mamma till världens finaste, smartaste lilla tjej...och så mina fina pågar såklart! ♥ Det är lycka ♥

Det finns alltid någon glädje mitt i all sorg och det gäller att ta vara på den och tanka kraft och energi.

Så, hur summerar ni det gågna året? Och har ni någon planering för kommande?

Ni får ha en riktigt fin dag och fin nyårsafton. Tror jag hinner komma in en snabbis lite senare, inte lika stressigt idag. Jag ska fira med Savanna, Emma och lille Plutt och vi ska bara mysa. Det känns bra! Hur firar ni idag?

Kram


Dessa tre kommer förgylla min nyårsafton ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar