måndag 1 december 2014

När man inte är på topp!

Fast, är man någonsin det? Haha

Hej förresten!
Hur mår ni?

Jag mår inte så bra, inte Savanna heller. Förkylningen vi åkt på däckar oss totalt :( Mådde inte så bra igår heller men  kunde ändå vara aktiv så att säga, dock i lugnare tempo. Dock kände jag det som ett pannband av tryck över pannan hela dagen och näsan bara rann och rann. Tjockt och rosslig i halsen och sådär förkylningsöm i kroppen. Men idag har jag nog fått feber oxå och känner mig helt ur balans. Min kristallsjuka som har känts som den var på bättringsväg känns nu värre istället, minsta lilla huvudrörelse sidles gör mig yr. Så nu har iallafall Savanna och jag krypit ner med en massa täcken och filtar i sängen och kollar Lejonkungen på tv'n. Hoppas detta släpper snart, har varken tid eller lust att vara dålig.

Helgen har i övrigt bestått av mest pyntande och att sy beställningar. Igår, trots sjukdom, fick jag sån där mysig julkänsla efterhand alls ljus kom upp. På kvällen mös vi sen med tända ljus, glögg, julmust och pepparkakor. Jag, Frank, Savanna och Colin. En fin första advent trots förkylningar. :)


Ja, en del pynt har kommit upp lagom till första advent. Men så fort lite av kraften kommer tillbaka ska ännu mer pynt både göras och ställas fram. Bockar ska kläs, rumsgranar hitta lämpliga platser och ev smyckas, mer ljus måste vi ha, tomtar ska fram, krubban måste fram och Musses jul likaså...iallafall det som är kvar av den, Savanna tog tyvärr sönder en del förra julen :( Sen måste vi ju pyssla mer, baka lussebullar och göra något julgodis. Så visst finns det att göra. :)

Har ni något sånt där pynt som ni absolut måste ha framme varje jul?


Och så syr jag så symaskinen nästan glöder :) Älskar verkligen detta!!! Hoppas det ökar på ordentligt, hade gjort mig så lycklig. :)
Besök gärna min sida på Facebook, bara sök på Pyttipanna. Gilla gärna så ni får alla nyheterna direkt i ert flöde och dela gärna vidare. Kommer snart komma en lite tävling oxå :)

Nä, nu ska jag krypa under täcket ordentligt. Savanna tröttnade på Lejonkungen så nu tittar vi istället på "det regnar köttbullar 2" Önskar iallafall er alla en fortsatt fin dag och hoppas vi ses snart igen.

Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar