söndag 28 december 2014

När vi tar dagen som den kommer.

Hejsan allesammans!

Hur mår ni?
Har ni fått lite mys nu efter julafton? :)

Vi tar det lite som det kommer här, ingen stress tack! Det hade vi så det räckte och blev över innan jul, nu vill jag bara softa och återfå mina krafter. :)

Gissa vem som var överlycklig på juldagen när snön bredde ut sig. -Äntligen vinter tyckte Savanna. Hon ville ut direkt när hon vaknat så det var bara till att dra på en hel massa varma kläder så hon kunde gå ut och hälsa och känna på snön. Hon kom visserligen in ganska snabbt igen :) -De e kallt, jag flysel ♥

Men det är inte bara Savanna som gillar snö, Gucci äääälskar den. Han springer överlycklig, rullar sig i den och t o m äter den.

Nu väntar vi bara på att det ska komma lite mer så vi kan bygga snögubbar och snölyktor och så ska vi göra snöänglar såklart :)

Annars var juldagen och annandagen ganska lugna. Jag har fått lagat en massa som gått sönder, bl a från Musses jul som lilleman lyckats få tag på. Egentligen inget för så små barn men vill ju ha det framme för Savannas skull. Nån del från Pippis hus som Savanna fick i julklapp hade oxå gått av så fick fixat det oxå. Plockade undan en massa och diskade i 2 TIMMAR! Bläää! En heeeel massa bestick (som en viss person *host* tycker är tråkiga att diska) och stora grytor från bl a skinkan och gröten. Mina händer var eeeextremt skrynkliga och uttorkade efteråt kan jag berätta. :)

Idag börjar vår dag lite tidigare, vi behöver få ändrat lite på våra tider som blivit förskjutna när vi varit sjuka. Så lätt att ändra på men lite svårare att ändra tillbaka när man e såååå trött. Men idag vaknade vi av oss själva så det känns bra!

Idag står tvagning (varmt bad), tvätt, betala räkningar på schemat. Kanske hinner jag sy lite oxå :)

Vad har ni hittat på då och vad ska ni hitta på idag?

Kram

1 kommentar: