lördag 3 januari 2015

God fortsättning!!!

Hej!

Hur mår ni?
Hade ni en bra nyårsafton?

Vi hade det riktigt skönt och mysigt, jag, Savanna, Emma och plutt!

Vi tog det allmänt lungt, åt god mat som inte tog alldeles för lång tid att göra. Kycklingfile, potatiscrocetter, beasås och sallad. Gott och enkelt. Till efterrätt åt vi pannacotta, även denna lättgjord och mycket god. Alla andra år har jag slavat i timmar vid spisen och lyxat till det ordentligt, men det hade jag bestämt att det inte skulle bli så i år! :)


Efter maten kollade vi film tills det var tid att kolla raketerna och skåla in 24 slaget, vid detta laget hade barnen redan sovit några timmar. Vi var lite oroliga att dem skulle vakna när det smällde som värst, men icke...dem sov som stockar :)

Vi gav faktiskt ett nyårslöfte oxå och det löd "no more bullshit" *haha* det får helt enkelt vara slut på alla tråkigheter och det är upp till oss själva att sätta stopp och vända på situationen.
Gav ni något nyårslöfte?

Jag hade en superbra nyårsafton och kan inte ens tänka mig något bättre sätt att fira den på, är verkligen helnöjd!


Sambon var iväg och spelade som vanligt, men jag fick vackra rosor innan hann stack iväg. Han stack redan vid 12 tiden.

Så blev det då 2015!
På torsdagen var jag helt slut och hade väldigt mycket yrsel. Hade faktiskt det redan på nyårsafton och vet inte om det är kristallsjukan som kommit tillbaka. Jobbigt är det iallafall och på torsdagen var det extremt mycket. Så tog det mest lungt denna dag. Skulle ut i tvättstugan en sväng och snubblar på något som låg där ute och slår mig rejält. Min vänstra hand slog jag i ordentligt så den är rent blå och öm nu.


Idag känns det bättre, men igår kunde jag knappt röra den. Slog även i knäet oxå och blev blå, men det var inte så farligt.

Gårdagen slutade iallafall med att vi la oss tidigt och kollade på film i sängen. Vi såg en film som heter The Maze runner. Väldigt bra och spännande film, absolut sevärd. Den slutade på ett sånt sätt som att det kommer komna en tvåa, så det ser jag fram emot. :)

Idag har jag varit duktig och äntligen fått skurat köks och hallgolvet, som sitter ihop. Det är ganska stort så det tar sin lilla tid, tror att det tog 3,5 timme idag. Men det är sååå skönt när det är gjort. Sen har jag äntligen fått tömt min gamla mobil och börjat använda min nya, jeey! Men det har tagit lång tid! 
Härligt med ny telefon. :)

Nu ligger jag iallafall i sängen och ska nanna, dem flesta av er sover väl redan. Om inte så natti natti, ses snart igen.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar