onsdag 7 januari 2015

När det är dax igen!

Godmorgon!

Hur har ni det?

Här är det förkylt...igen! *suck* Vaknade idag med rinnig näsa och har nog snytit mig 100 ggr redan :( Och kallt är här!!! Redan satt igång brasan så vi kan få lite extra värme.


Vaknade nog allmänt på fel sida idag och känner mig supergnällig. Trots att vi la oss i tid igår och låg i sängen och kollade på Askungen så somnade Savanna jättesent...och sen vaknade hon tidigt idag dessutom. Så jag är supertrött, fryser, förkyld och har ont i kroppen. Och Savanna är nog oxå trött och är gnällig, vilken dålig kombo!

Nä, nog om det. Blir nog bättre efterhand tiden går idag. Vi får lägga oss tidigt istället :) Gårdagen var bra iaf :) Konstig helgdag det där, helgdag med vardag efter...d v s ingen firardag precis. Man är liksom bara ledig för ingen särskild anledning? Känns som en fredag men är som en söndag. Frank spelade iaf och Savanna och jag mös själva. Vi lekte doktor, ritade, byggde Lego m.m. m.m. Och när vi var hungriga körde vi iväg och handlade på Donken.



Vi tog det alltså allmänt lugnt och gjorde precis vad vi kände för. Så skönt!

Jag har ju en massa att lyssna in/träna på denna vecka, så fick klämt in lite av det oxå. Det är lite svårt att få tiden att räcka till till allt man behöver göra, särskilt när man har en liten. Man får alltid överväga vilket som är viktigast just då och planera där efter, och det blir ganska tungt emellanåt med dessa ständiga övervägningar. Man kan liksom aldrig bara koppla av för det finns alltid något runt hörnet som måste göras. Och många saker som kräver koncentration kan jag inte ens göra förrän Savanna somnat, och då är oftast jag själv oxå trött.

Nåja, nu är det en ny dag och musik står bl a på schemat idag oxå. Solen skiner in genom fönstren så det blir nog en bra dag detta med. Önskar er oxå en fin dag och vi ses snart igen.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar