torsdag 15 januari 2015

När man är ambivalent!

Hej!

Hur mår ni?

Jag är lite ambivalent för tillfället, ena stunden mår jag ok och känner sådan kämpaglöd.  Medan i andra stunder känner jag mig deppig och svag och vill bara strunta i allt. Är väl ganska mänskligt det där egentligen, men kanske inte något man pratar om så ofta. Oavsett så är det ganska jobbigt...Jag vet ju vad jag vill men hur ska jag komma dit? Ja, tiden får utvisa helt enkelt.


För övrigt tycker jag det är alldeles för kallt för tillfället :( Bläää,  verkligen superblää. Jag vill ha vår nu, jag behöver vår nu! Jag behöver mer av solens upplyftande strålar så jag kan tanka lite krafter. Vilken är din favoritårstid?

Nåja, igår fick jag inte mycket gjort alls. Colin var hemma och sen körde jag för att hämta flickvännen. Blev oxå några stopp på vägen för att hämta paket och handla lite mat.


Och äntligen kom dem, grejerna från AgnesAmelia. Som jag har längtat. Nu är städmaterialet påfyllt, likaså lite fler älskade Reunion doftljus . ..och Enjoyljusen förstås.  Men mer om dessa en annan gång. Dem har som sagt fortfarande 40% rea på utvalda produkter så missa inte det! Något inlägg här under finns det både länkar dit och det står rabattkoden ni ska använda :)

Efter uppackningen av mat och paket satte jag igång med maten, och igår blev det köttfärsfyllda paprikor och tomater med ris. Så på enkelt och så gott, vet inte varför vi inte äter det oftare?

Tänkte oxå passa på att visa en av mina julklappar som jag fick
Kolla in det vackra kopparbordet!  Det är verkligen supervackert och jag är väldigt nöjd och glad för min present.

Har inte riktigt bestämt mig än vart det ska stå och vad jag ska ha på, men medan jag funderar fick det bli såhär sålänge.

Idag har det varit halvstorm här så det har inte varit något direkt uteväder.  Så vi passade på att klä av granen. Var ju egentligen 20 knut när julen ska ut igår, men som sagt...barnen var hemma så det var full rulle hela tiden. Tycker faktiskt det är lika tråkigt var gång man ska ta ner alla stakarna, så mysigt med alla ljus. Måste införskaffa mig lite fönsterbelysning så man har året om. Blir nog till helgen iallafall.
Savanna protesterade hejvilt när vi skulle klä av granen, hon ville absolut ha den kvar. Men vid detta laget är den lite torr och hängig, så den har tyvärr gjort sitt.

Efter maten idag tog Savanna och jag ett lååångt varmt bad. Har frusit hela dagen så behövde verkligen tina.
Nu har jag lagt mig och har dubbla tröjor, pyjamas byxor,  strumpor och två täcken på mig. Jag har blivit extremt frusen sista tiden och jag tror det beror på att jag har obalans i sköldkörteln. Har läst en himla massa nu i två veckor om just detta problem och har beställt hem de vitaminer och mineraler som ska kunna balansera den igen.

Hoppas ni haft en fin dag och att vi ses snart igen.

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar