lördag 24 januari 2015

När man samlar på upplevelser!

***
Ja, det gör man ju faktiskt. Framförallt vill jag samla dem djupt inne i Savannas inre, så hon har att plocka fram lite då och då under livets gång. Upplevelser hon kan blicka tillbaka på och bra av, och en dag kanske hon får egna barn att dela dessa upplevelser med. För upplevelserna i livet, bra som dåliga, är de som delvis formar oss. Och självklart såvida jag ge Savanna så många bra upplevelser jag bara kan :) samtidigt får ju jag upplevelsen av att se min dotters glädje och lycka, och det är den absolut finaste upplevelsen jag kan få!

Vi var ju på Disney on Ice förra helgen, en fantastisk upplevelse. Det var lite av en chansning för det är inte helt lätt att få en 3,5 åring att sitta fokuserad i 2 timmar. Men det hade ju inte varit värre än att vi hade gått ut i så fall :)


Så var vi på väg. Savanna var förberedd med Frostklänning och full av förväntan. Ja, jag oxå :) men mer för att få bygga på upplevelselagret för Savanna och få se hennes glädje och förväntan.



Massvis med förväntansfulla människor och Frostklädda barn!



Och så släcktes ljuset och showen kan börja!

Först kom hela gänget in och showade!
(klicka på bilderna för att se dem större)



Sen kom Musse, Mimmi, Kalle och Långben in för att sköta presentationen





Askungens elaka styvsystrar var oxå med en sväng.


Och de första gästerna var Ariel och hennes vänner.




Ariel som hänger där i snöret :P


Så kom Savannas älskade Trassel!







Sen blev det en liten paus, då hade showen hållt på i ca 45 minuter. Vi tyckte det var mest bökigt att trängas och gå ut så vi stannade kvar och käkade popcorn istället :)

När showen satte igång igen kom Belle och hela gänget från Skönheten och odjuret.








Kalle och hans kompisar kom emellan gästerna för att presentera under hela showen.



Sen kom ÄNTLIGEN det som hela arenan väntat på
FROST!!!
Vilket jubel det blev.









En trollbunden tjej!


Wow!



Sista halvtimmen började Savanna att skruva på sig och hade väldigt svårt att sitta still, och det kan man ju förstå. Tyckte ändå att hon var väldigt duktig. Sen blev hon nödig och det var faktiskt jag oxå, så vi passade på att gå på toa innan showen slutade. Kan tänka mig vilka köer efteråt med alla nödiga barn :) Showen var nästan slut när vi kom tillbaka så vi struntade i att sätta oss. Både för att folk skulle slippa resa sig igen och sen passade vi på att gå allra längst ner så vi kunde se på riktigt nära håll.

När jag beställde biljetterna så försökte jag få så långt ner som möjligt för Savannas skull, men det var ganska så fullbokat redan då. Sen visste jag inte hur allt skulle vara upplagt, har ju aldrig ens varit i arenan. Nu vet jag att vi skulle suttit på långsidan, men då vet jag det till nästa gång.

Jag trodde dessutom det skulle vara kyligt, har ju varit på hockey. Men det var jättevarmt där vi satt, så alla extra kläder och filtar var helt i onödan :) Men hellre det. Däremot kände vi när vi gick längre ner att det var kyligare, så sitter man längst fram är det nog bra att ha med sig sådant.


Dem här stånden + snacksstånd fanns det längs med hela arenan, fanns nog 20 stånd minst...och alla var smockade med folk. Denna bild tog jag precis när vi skulle gå och det var ganska folktomt. 

Det var ett fantastiskt event och en fantastisk show. Jag blir alltid så imponerad av de som kan åka skridskor så, vilken otrolig kontroll och balans de har. Inte bara när dem åker, men dem går och springer och hoppar helt obehindrat precis som det var på vanlig mark, otroligt! Savanna gillade det oxå väldigt mycket och jag hoppas vi har möjlighet att gå nästa år oxå. Gärna med platser längst ner då, vilken lycka för en liten tjej. Lite speciellt var det dock i år eftersom två av hennes favoriter var med, Frost och Trassel. Men en sak var Savanna väldigt besviken över, att dem sjöng Let it go på svenska. Jag filmade när hon sjöng den låten, men Savanna satt hela tiden och klagade på att det var på svenska så filmade inte hela. Och med tanke på hur populär låten är på engelska bland alla barn kunde dem ju kört halva på engelska faktiskt :)

Har ni varit på Disney on Ice någon gång?


Det var en lycklig och trött tjej när vi kom hem. Showen började ju redan 14.30 så vi var ju hemma ganska tidigt, men vi var ändå trötta allihop. Så det blev mat och sen ett varmt bad!

Så vi hade en toppensöndag med andra ord! Frost, Trassel, en ny Elsadocka, massor av popcorn, en väldigt speciell upplevelse, pizza och ett varmt bad...vad mer kan en liten 3,5 årig tjej behöva. Och jag då? Ja bara glädjen att få se min dotter fängslas och le lyckligt med hela huvudet, höra henne utropa - Wow flertalet gånger och se hennes tindrande ögon...ja, det kan jag leva på länge!

Ha en fortsatt fin lördag!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar