söndag 11 januari 2015

När man spenderat helgen med Egon och Savanna!

Hej alla fina!

Hur mår ni?

Hoppas ni klarat er bra trots att Egon härjat runt!

Jag älskar när det är storm...ja, under förutsättning att jag är inomhus förstås ;) Men jag älskar känslan av att vara tvungen att vara hemma, det blir liksom tillåtet att släppa alla måsten och bara koppla av. Att få tillåta sig att krypa upp i soffan och kolla film, att tända en massa ljus och elda i brasan. Att höra vinden utanför och veta att man är trygg där inne. Att kunna gå i pyjamas och raggisar hela dagen utan dåligt samvete. Ja det ger mig sådant lugn och det är ett av dem få tillfällen när jag verkligen kan tillåta mig själv att bara mysa med gott samvete.

I fredags var det tid för gympan igen och redan då blåste det ganska friskt. Efter gympan åkte vi och handlade och vinden drog så hårt att jag knappt fick in vagnen i affären haha. Så vi åkte hem direkt efter och väntade på Egon. Lördagen var ju en riktig hemmadag så den spenderades ganska mycket i soffläge, så skönt! Hade kollat på tider för ridning, men det skulle regna hela dagen + att Egon skulle komma så jag tyckte inte det var så lämpligt. Passade på att plocka ner lite av julgranen oxå, Musse jul och krubban bl a.

Så kom då söndagen och då hade vi skridskor inplanerat :) Jag måste verkligen berätta vilken stjärna Savanna är, hon imponerar otroligt mycket gång på gång. Ja, det är tufft att vara mamma till en så viljestark och "självständig" tjej. Och just nu är det extra tufft att vara mamma...det är kamper om allt och det är -nej och vill inte till allt...precis allt! Inget går smidigt nuförtiden och det tar hårt på mina krafter. Det skriks så fort hon inte får som hon vill och alla är dumma! *suck* Alla är dumma oavsett om dem gjort något eller ej. Det kan vara killen i kön efter oss, grannen,  polisen och såklart mamma och pappa. Ja, nu kom jag av mig lite :)


Tar sin lilla tid att byta om och klä sig ordentligt.


Vi började att åka runt runt, hand i hand så hon fick känna på isen.


Sen såg vi att dem hade koner som barnen kunde hålla sig i medan dem åkte. Perfekt, och så fick vi tag en sådan till Savanna.


Hon åkte en stund med den men det slutade hela tiden med att hon drog den efter sig istället. Redan där höll hon balansen jättebra och till sist ville hon inte ha den där konen mer.


Så hon bara släppte och började åka iväg!


- Släpp mig pappa, jag kan själv!


Och det kunde hon verkligen oxå! Både Frank och jag var ganska förvånade, 30 minuter och tjejen åker helt själv! Det tycker jag är riktigt duktigt gjort. Hon är så fantastiskt lättlärd och dessutom orädd, det är verkligen en fröjd att se. Underbara unge!!!

Efter skridskorna handlade vi lite och sen hem och åt soppa. Vi ca ganska trötta då allihop, Frank har dessutom jobbat hela helgen. Så vi bestämde oss för att lägga oss "tidigt". Men trots det har jag inte somnat än :( har lite svårt att somna nuförtiden...spelar ingen roll hur trött jag är? Fast tror nog att jag ska kunna somna efter detta inlägg, hoppas iaf. :)

Hur har er helg varit?
Har ni känt av mycket av Egon? 

Ses snart igen!

Natti och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar