onsdag 28 januari 2015

När saker inte blir som det var tänkt!

Hej!

Hur mår ni?

Här rullar allt på i vanlig takt, blir ju så när man har smått. :) Och det passar mig bra, har ingen ork för att grubbla på alla tråkigheter omkring. Hjälper ju föga ändå :(

I fredags var det ju gympa i vanlig ordning :) och efter gympan åkte vi till Mobilia för att träffa Emma, plutt, Colin och flickvännen. Så mysigt! Älskar verkligen att vara omgiven av detta härliga gäng, mina barn, deras flickvänner  och barnbarnet. Är så glad att jag har dem allihop  Om ni visste hur mycket ni betyder för mig!

Lördagen var avsatt till fest, men det blev tyvärr ingen för mig. :( Mådde ganska kymigt hela dagen och när jag höll på att göra mig iordning sa kroppen stopp. Blev helt matt och spyfärdig så fick ta beslutet att inte åka. Men Frank och Savanna åkte iväg en sväng iallafall. Jag klarar absolut ingen stress längre, blir riktigt dålig t o m. Kroppen säger på allvar stopp, hjärnan slutar fungera och jag kan inte ens tvinga mig själv med en kropp som inte samarbetar. Jag är ju ganska van vid detta laget att det kan bli så, men känner mig ändå lika misslyckad varenda gång. Misslyckad och besviken, jag vill ju vara som "vanligt".


Det var redan bestämt sen innan att Colin och flickvännen skulle komma hem och göra sushi medan vi var på festen. Vi skulle ändå inte stanna så länge eftersom vi hade Savanna med oss. Så nu passade det extra bra med tanke att jag inte var på festen och inte åt något där.
Jag älskar ju sushi och det är väldigt kul att Savanna oxå gör det. När vi är på Emporia väljer hon sushi framför Mac Donalds t o m.
Och det var lika gott som vanligt :) fast kände mig skum i magen så kunde inte äta lika många som jag brukar. Men gott var det :)
Gillar ni sushi?

Söndagen kom med strålande sol och plusgrader, så skönt. Hade dessutom bokat ridning så det kunde inte bli bättre. Jag kollar visserligen alltid väderleken inför ridningen, men det är ju inte alltid det stämmer. 


Denna gång blev det Loke. Savanna ville egentligen ridit på Molly, men hon hade tyvärr fått somna in p g a sjukdom. Blödig som jag är började jag nästan gråta när jag fick höra det :( Fina lilla Molly. Men det är ju livet, och huvudsaken är att hon inte behöver lida mer.


Denna gång var Ev med oss, här tar hon selfies med hästarna. Hahahaha.


Efteråt stannade vi bara en liten stund så Savanna skulle hinna gunga och åka rutschkana. 



Ingen fika blev det denna gång, istället åkte vi till Vellingeblomman :)


Så, det blev gofika där istället. :) Blev en glutenfri köttbullssmörgås för mig...


...och även Savanna.


Ev valde deras supergoda gulaschsoppa.



Sen en sväng i trädgården.
Cafeet får 5 stjärnor av mig. Massor av glutenfritt, brett sortiment, gott och dessutom billigt! Ett toppencafe med anda ord :)







Besöket avslutades som det brukar, med fiskeskådning :)

Sen åkte vi hem och åt sushirester innan det var dax för Colin och flickvännen att åka :( Alltid lika tråkigt. Men det var en härlig söndag och vi somnade gott på kvällen.

Måndag och tisdag har vi bara tagit det lungt. Savanna vaknade i måndags och var jätteförkyld så vi tar dagarna som de kommer. Fortfarande struligt med hennes sömn tyvärr och jag börjar bli väldigt less. Inte lätt att gå upp tidigt varenda dag för att sen sitta uppe till sent, dag efter dag. Funderar på om det kan ha med nappen att göra? Men vi kämpar på iallafall :)

Nu är det nannedax för mig.

Natti och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar