torsdag 8 januari 2015

När sand, björnar och avlopp blev dagens tema!

Hej :)

Allt bra?

Min gårdag började ju lite tjurigt med trötthet, förkylning, värk och kyla :( Det kändes tungt och det tog sin lilla tid för min kropp att bli varm och mjuk igen. Men sen kom solen! Solen kan verkligen göra under för både kropp och sinne, den kan konsten att lätta upp och genast känns allt lite bättre. Så Savanna och jag skyndade oss att äta och klä oss för att hinna njuta av det vackra vädret.


Det var rena vårvädret igår, och jag kände hur mycket jag faktiskt längtar efter den. Vinter i all ära, men snö och kyla ska man ha över jul och nyår sen får den gärna försvinna för min del. :)


Trots sol och plusgrader så var det trots allt kyligt och efter 2 timmar och 4 lekplatser senare gav vi upp. Då var vi både frusna, nödiga och hungriga :)

Igår skulle egentligen ägnats åt en massa musik, men blev inte så. När vi kom hem låg det en massa vatten i gången hemma, förmodligen från tvätten som jag satte igång innan vi stack. Så när Frank kom hem satte han igång med att försöka lokalisera problemet och jag fixade dagens mat, potatis och broccoli med knaperstekta fläsktärningar.


Han höll på ganska länge men till slut lät det som det lossnade, så skönt! Så nu håller vi tummarna att detta räcker och att problemet inte är större så vi slipper en massa extra kostnader. Det är skönt med en händig man, för Frank han fixar det mesta faktiskt. Det har sparat oss många pengar genom åren. Vi är faktiskt några riktiga fixare båda två, så det inte han fixar fixar jag och vice versa. Bra egenskaper när man har hus :)

Jag hade egentligen velat gå och lägga mig tidigt igår, var så trött. Men eftersom jag inte hunnit med musiken tidigare fick jag sätta mig när Savanna somnat och lyssna igenom låtar och skriva text. Jag är ju van vid att göra saker på kvällen/natten, men igår var det tungt. Och först kl 2 kom jag äntligen i säng.

För övrigt blev en dag som började tungt hur bra som helst, och det mest tack vare solen.Tänk att så lite kan göra så mycket!

Hur var er dag?

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar