söndag 18 januari 2015

När vi laddar för något spännande!

Morrn Morrn! 
Hur har ni det? Hade ni en bra lördag?
Min blev väl ok trots allt, fast jag längtade till läggdax hela dagen. Savanna strular som attan med sömntiderna för tillfället och igår hade jag inte fått sova många timmar. Trots att jag ställt klockan och vi gått upp i tid så somnar hon inte på kvällen :( Hon ligger i flera timmar och bara tramsar och kämpar emot för hon vill verkligen inte sova :( jobbigt. Hon har alltid varit så duktig med att lägga sig och hållt sina timmar så detta är superskumt. Så det innebär att jag somnar jättesent och ändå ställer kl varje morgon. Får hoppas det bara är en tillfällig period och att den slutar snart, annars stupar jag snart. Haha.

I veckan var det repa som vanligt. Vi har massor av nytt som vi håller på att träna in, så det är fullt upp med förberedelser inför repen varje vecka nu. 

Jag har en massa nya låtar på dragspel som jag tragglar. Riktigt kul är det med dragspel. Men jag blir så arg och frustrerad på mig själv. Spelar dem fram å baklänges hemma, gång på gång. Sen kommer jag till lokalen och så spelar jag fel? Och då blir jag så arg på mig själv :( Jag vet jag sätter för höga krav, alla spelar ju fel. Men det är så frustrerande när man spelat låtar till leda prickfritt och man kan dem utantill och så spelar man fel. Blää! Detta resulterar säkert i att jag spänner mig lite extra och det är klart därför det blir fel. Måste släppa på min egen press och slappna av lite så ska det nog bli bra :)

I veckan fick Savanna en liten överraskning. Skulle egentligen varit en julklapp men den kommer utomlands ifrån och hann inte komma i tid.

En frostklänning!
Savanna är galen i frost så ni kan ju gissa hur glad hon blev :) Hon speglade sig hur länge som helst och så måste man snurra ju med så fin klänning. :) Och idag ska hon få använda den för vi ska iväg på något Frostrelaterat. Ja, inte bara Frost faktiskt. Även Rapunzel, som oxå är en av Savanna favoriter, kommer vara där...och många andra Disney figurer. Vi ska nämligen på Disney on ice idag :) Savanna vet inte vad vi ska på, det enda hon vet är att hon ska träffa Frostgänget och Rapunzel. Tror hon kommer fängslas av showen. Jag har själv aldrig varit, velat även med Colin och Kevin men det har tyvärr inte blivit. :( Så även jag tycker det ska bli spännande :)

Savanna har haft avslutning/uppvisning på sin gympa i veckan och jag, Frank, Colin och flickvännen var på plats. :)


Det märktes på alla barnen att det var lite speciellt när alla vuxna var där. Dem var inte lika fokuserade som dem brukar och Savanna var extra sprallig. Det känns klart stort för dem att vi alla satt där och tittade och applåderade. :)


Efteråt fick barnen diplom och så stod det några rader om var och en. På Savanna stod det att hon är en härlig tjej med massor av energi och att nästa termin ska dem träna på tålamodet och att stanna på stationerna. Haha. Ja, tålamod är verkligen inte Savanna starka sida. Allt ska hända nu nu nu, och gör det inte det så blir det en massa skrik. Och oj, vad höga skrik det kan komma från den lilla kroppen, helt otroligt! Men det är mest hemma Tack och lov!

Så var första terminen avklarad och nästa vecka börjar vi på nästa. Tycker om The litteratur gym koncept att dem lär sig saker samtidigt som de gympa och att de följer skolplanen. Savanna grupp har dessutom varit ganska liten, vilket har passat ypperligt. Savanna, som redan är ett energiknippe, behöver lite lugn och ro omkring sig annars har hon väldigt svårt för att koncentrera sig. Dessutom innebär en mindre grupp att fröknarna har mer tid till varje barn, och det är toppen eftersom Savanna så lätt blir uttråkad.

Så, nu kör vi en termin till sen får vi se ifall Savanna vill prova på något annat :)

Ja, jag skrev ju häromdagen att jag tror jag har obalans i sköldkörteln. Har läst på en hel massa och det ärmen i min kropp som tyder på detta. Tänkte skriva ett eget inlägg om just detta någon dag. Men jag har iaf läst på lite om vilka ämnen man saknar när man har obalans och beställt hem.


Och vitaminerna/mineralerna kom i fredags och här kan ni se min "frukost" :)
Många har jag redan haft som t ex Zink fast i en egen tablett, Selen är oxå viktigt och som jag hade tidigare. Men istället för att behöva ta då 20 olika så har jag hittat kombinerade, där du har många i en och samma tablett. 
Så, nu ska vi se om det blir någon förändring. Jag vill helst slippa mediciner ju. Och faktum är att de flesta sjukdomar kommer p g a brister i vitaminer och mineraler. Mycket beroende på vår kost men oxå p g a miljögifter m.m. Och många gånger kan det trots rätt kost vara svårt att tillgodose sig allt kroppen behöver och då är det toppen med extra tillskott. Tänk på att ni köper bra märken, som t ex Helhetshälsa som jag ofta köper ifrån. Dem har de renaste produkterna och inte en massa utfyllnad. Men som sagt, mer om detta i ett annat inlägg. Nu börjar det bli bråttom och om en timme måste vi bege oss hemifrån. Så jag önskar er en trevlig söndag och hoppas vi ses snart.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar