onsdag 25 februari 2015

När det är lite lättare att andas!

Hej på er!

Hur mår ni?

Här har det varit både tufft och segt! Inte klokt vad skör man egentligen är :( Jag vet inte om det varit flunsan eller något som hoppat på mig, men sjuk har jag varit...och länge. Jag känner mig fortfarande inte helt ok, fortfarande svag och det är lite tungt i bröstet när jag andas. Men det är iallafall mycket bättre, innan kunde jag knappt prata utan att bli andfådd. Jag är ju dessutom astmatiker så det blir ganska tufft. Men jag är iallafall glad att det går på rätt håll nu :)

Jag blev ju dålig på måndagen, men helgen där innan hittade vi ju på lite :) På fredagen efter gympan mötte vi upp Emma på Mobilia för lite mys!

Fika på EH
Ny glutenfri kaka som bara smälter i munnen.

Espresso House ligger ju mitt emot Telenor butiken och där hade de något jippo Mello till ära. När man gick in så satte en massa kameror igång (låtsaskameror då) och man såg det flasha och hörde kameraklick. Detta tyckte Savanna var jättekul så hon hade världens uppvisning för oss alla på fiket. haha





Det fanns även lite glam att klä upp sig med och sen kunde man ta en bild med en selfiestick. Denna bild kom sedan upp i butiken. Så det ville Savanna såklart prova :)


Efteråt så fick Savanna en alldeles egen selfiestick haha
Ja, hon tar ju redan selfies, fotar både mat och nya kläder. Och nu har hon t o m bloggat hahahahaha (se inlägget innan detta) så klart att hon ska ha en selfiestick :P

Lördagen kom och den gick i kärlekens tecken, det var ju alla hjärtans dag.

Morgonfika med blommor och presenter

Lördag betyder ju Mello och Emma och lilleman kom för att ha en Mellokväll med oss. Vi åt jättegott, även detta i Paleoanda.


Helstekt baconinlindad fläskytterfile och bakade sötpotatis.
Fetaosten är egentligen det enda här som inte är Paleo. Sååå gott det var.
Sen blev det Mello och lördagsmys.

På söndagen tog vi en sväng till Vellingeblomman.




Påskutställningen där nu.

Fika i farmor Idas cafe är ett måste ju.




En jättemysig helg med andra ord.

Sen kom som sagt måndagen med sjukdom, och därefter har det varit inomhusaktiviteter som gäller.

Jag har mist jättemycket viktig tid p g a detta. Har massor att repa in och det är först de senaste dagarna som jag överhuvudtaget kunnat lyfta dragspelet. Så det är verkligen hårdträning nu som gäller. Men idag ska vi åka iväg en sväng, måste ut ur huset lite och hitta på något med Savanna. Haft sååå dåligt samvete nu när jag har varit dålig, men vad gör man. :( Det har blivit mycket mys iallafall, vi har legat i sängen och kollat en hel massa film. Tack och lov så har inte Savanna heller varit riktigt på topp med en envis förkylning och feber till och från, så det hade inte blivit mycket aktiviteter ändå. 

Så nu ska vi iväg några timmar innan det är dax att sätta igång med dragspelet igen. Hoppas ni har det bra och jag önskar er en fortsatt fin tisdag.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar