onsdag 4 februari 2015

När man fått lite egentid!

Hej!

Hur mår ni?

Har ni oxå fått lite snö utanför husknuten?

Ja, lite snö har det kommit här oxå. Men fortfarande för lite för snögubbeskapande, änglar på marken och pulkaåkning :( Tråkigt för Savanna skull, hon vill så gärna åka pulka och göra snöänglar. Tror nog det är sista snön som kommit oxå.

Helgen blev ganska mastig men avslutades med att jag fick lite mystik med bästa väninnan. Fredagen var ju full rulle med besök från älskade syster och familj. Lördagen innebar spelning och på söndagen åkte G och jag till Emporia. Bara hon och jag, vilken lyx!

Jag skulle lämna in Savannas glasögon för näskuddbyten och lite justeringar. Dem fixade det direkt så under tiden vi väntade kollade G och jag på glasögon. Hon behövde nya och jag har behövt ett tag. Jag har haft problem ett bra tag med att jag inte ser på nära håll med mina. Likaså med mina linser, glasögonen kan jag iaf ta av när jag behöver t ex läsa på nära håll eller när jag har Savanna nära. Men har jag linserna måste jag använda läsglasögon. Så gissar att det är progressiva som gäller nu.


Hittade iaf ett par som jag gillade jättemycket! Brukar ha svårt med det där och det brukar faktiskt vara så att jag hittar ett par mest av en slump, precis som nu. Jag var ju inte där för att hitta glasögon till mig själv, såg ett par snygga, provade dem och de satt som en smäck. Så fick bokat en tid så får vi se vad dem säger.

Sen hjälpte jag G att hitta och vi hittade massor av fina. Så hon fick lånat hem så hon kan bestämma sig i lugn och ro.

Vi båda hittade bågar på "herrsidan" på damsidan hittade vi ingenting, så ett tips när ni ska hitta glasögon är att kolla in båda avdelningarna :) Tycker herrarnas var väldigt unisona medan damernas var väldigt damiga :)

Sen tog vi affärerna lite som vi kände, dock var Zara ett måste för mig :) Älskat deras barnkläder och har inte ens varit där sen rean kom igång. Deras rea är helt suverän!

Sen var det klart tid för den obligatoriska fikan :) Vi skulle båda käka middag efteråt så det blev en lite lättare fika. Så skönt att bara få sätta sig och koppla av och få prata lite. Vi ses tyvärr alldeles för sällan och då är där oftast andra omkring, så det blir inte att man hinner prata så mycket då :(


Efter fikan blev det några snabba ärenden till sen åkte vi hem. Kändes skönt att få några timmar för igår själv, är ju inte själv så ofta. Men var ganska trött efter hektiska dagar. Dessutom så hade jag jätteont i mitt ben, snubblade på scen när vi höll på att packa. Slog i handen IGEN och båda knäna. Så hade jätteont i benet, kände det redan  under spelningen och hade lite svårt att dansa/gunga obehindrat. Är blå på knäet nu men benet känns bättre.


Lite inköp blev det hos Zara, något på rea och någon nyhet. Stövlarna var t ex en vårnyhet och jag blev rent förälskad i dem. Tycker inte bilden gör dem rättvisa. Mer gammelrosa, väldigt fina. Mycket som kommer i den färgen nu och koftan och toppen ovan passar perfekt till. G hittade oxå en del till sitt barnbarn som skulle fylla år. Dem har verkligen jättefina barnkläder och till rimliga priser :)

Jag hittade även ett par superläckra byxor på Molo och en matchande toppen hos P.O.P till Savanna, båda på rea. Ska visa dem vid ett annat tillfälle för dem ligger redan i tvätten :)

Hemma hade dem lagat fiskgratäng och potatismos, gott! Sen var jag så slut så vi alla hoppade i säng. En hektisk helg men på ett positivt sätt och även om man blir trött så ger det samtidigt så mycket energi...energi som man kan leva länge på.

Så blev det måndag och cellprov var på schemat, bläää. Inget kul! Men klart bra att det finns. Tack vare det upptäckte dem cancer på mig för många år sen, hade dem inte gjort det vet man inte hur det hade slutat. Det var en ganska jobbig period och jag var så vansinnigt trött. Och från att dem hittade förändringarna på mig tills att det blev konstaterad 2a gradens cancer och sen till operation tog det 1.5 år. Men efter op började livet igen, blev piggare och starkare. Men det var en pärs. Har inte varit på cellprov på många år så det var verkligen dax. Barnmorskan sa att det såg fint ut men hon hittade polyper så nu ska jag bli kallad till kvinnokliniken, men det skulle inte vara något farligt så det känns skönt.

Efter cellprov körde vi en sväng till Lidl, älskar Lidl och Netto för dem har alltid en massa annat kul. Denna gång hittade vi t ex en pyjamas för 70kr till Savanna, hon valde mellan Hello Kitty och Spindelmannen och det blev en Spindelmannenpyjamas. Jag köpte även en koftkavaj till mig och förra gången köpte jag jeans för 99kr till Frank. Man kan verkligen göra fynd där!

Gårdagens middag, Paleostyle. Panerade rödspätta med grönsaker. Ska köra Paleo ett tag nu och se hur det fungerar, både viktmässigt men framförallt hälsomässigt. Jag har några envisa graviditetskilon jag vill bli av med, sen har jag problem med mig mage. Den jäser upp och gör så ont och jag ser ut som jag är i 6 månaden. Frank har oxå problem med sin mage och vi kan inte riktigt reda ut vad han är känslig mot. Han får kramper när han ätit men det finns liksom inget system i det, som t ex alltid när han ätit något. Ett tag trodde vi det var ägg, men det är inte varje gång han äter ägg. Vi har oxå haft funderingar på laktos, fett, vitlök m.m. Så nu ska vi iallafall prova detta ett tag så får vi se. Gårdagens middag var iallafall väldigt god :) Kan skriva lite mer om paleo en annan dag för er som inte vet vad det innebär. :)

Nu är det iaf onsdag och vi får se lite vad denna dag ger. Vi hade egentligen planerat att träffa G för lite shopping, men det blir inte av idag. Så vi får se om Savanna och jag åker iväg själv. Har nämligen lovat henne att hon ska få välja en leksak nu när hon varit så duktig och slutat med nappen, och det skulle vi oxå gjort idag. Men vi får se om vi tar det idag. Behöver städa och tvätta och byta sänder,  så kanske tar vi det idag istället. Dagen och orken får utvisa :)

Hoppas ni har det bra iaf och jag önskar er en fortsatt bra dag!

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar