måndag 2 mars 2015

När man vill tagga det "viktigaste" man har!

Hej!

Tänkte tipsa er om en liten smart manick idag. Jag är ju testare hos Smartson och provar lite olika nyheter ibland. Denna gång blev jag utvald att testa en G-tag :) Det blev lite stressigt för mig denna gång p g a all sjukdom, men det funkade ändå. När man testar så ska man självfallet ge sin bedömning via olika länkar och gärna via egna sociala medier oxå. Och är det en bra grej vill man ju gärna tipsa om den såklart. Nedan har ni min bedömning!

Ja, nu handlar det mer om de materiella viktiga tingen man har...även om det faktiskt skulle vara fullt möjligt att tagga sina barn och sin käresta *haha*
Vi har ju många viktiga saker som vi är rädda om och livet skulle ju vara så mycket lättare om vi bara kunde kolla mobilen när något är borta. Och det är faktiskt möjligt med G-tag, en smart liten manick. Du sätter eller lägger den helt enkelt vid/på de saker du vill kunna hålla koll på, och sen kan du lätt kolla via mobilen var dem befinner sig. Lägg en i bilen t ex, en stor hjälp på stora parkeringar när du glömt vart du ställde bilen. Eller om bilen blir stulen, önskar jag hade det när dem stal min nya bil för många år sen.
Eller lägg en i plånboken, väskan, datorväskan, paddan eller häng på din nyckelknippa. Och allt kontrollerar du via din mobil. Ja, det bör funka med både padda och dator och.  Men jag har bara testat via mobilen. Lätt att installera var den och,  bara ladda ner appen, registrera dig och lägg taggen mot mobilen så läser den av. Klart! Vill du sen lägga till fler så är det lika lätt, och du döper själv dem till lämpligt namn. En smart grej om man har många är att märka taggen oxå,  men det är ju valfritt och mer för att underlätta för sig själv. :)
Sen när allt är klart kollar du bara i appen och du ser exakt var de olika taggarna finns, smart va! :)
Nu har jag bara testat på mina nycklar, vilket fungerade utomordentligt. Appen berättar och påminner mig om mina nycklar så jag inte glömmer dem el blir av med dem. Tyvärr så har jag varit väldigt mycket sjuk och vi har endast haft 2v på oss att testa taggen. Annars hade jag testar i bilen m.m.
Men egentligen vet jag det jag behöver veta och att den fungerar. Kommer nog köpa mig flera så vi kan ha i alla nyckelknippa,  i bilarna och i plånböckerna. Önskar bara jag hört om detta tidigare, Frank blev nämligen av med sina nycklar för ett tag sedan. Och det ställde till med en hel massa strul :(

Så jag kan bara rekommendera dessa till alla och jag hoppas snart de utvecklar dem ännu mer. Mindre i strl, kanske olika färger och ev medföljande klisterlappar till varje tagg :)

Tummen upp iallafall!

Det är ju alltid kul att testa nya grejer och ett plus är ju att det är gratis och att man får behålla det mesta. Är intresserad av att testa kan ni gå in här och anmäla er: http://smartson.se/

I övrigt hoppas jag ni mår bra, ska försöka återkomma snart igen :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar